04.06.2021

Aleksandra Saša Simović: kako da ostvarite poslovni uspeh o kom maštate

Koliko puta vam se desilo da ste usred kreativne blokade, a nemate kome da se obratite za pomoć? Možda ste i smislili odličan proizvod ili uslugu, ali ne znate kako da je predstavite ili jednostavno niste sigurni u svoju ideju jer vam je neko mnogo puta ponovio da niste dovoljno dobri i vi ste mu poverovali. Ako se pronalazite u bilo kojoj od navedenih ili sličnih situacija, naša današnja sagovornica ima rešenje za vas. Kreativni kouč Aleksandra Saša Simović smatra da svaki čovek može da postigne uspeh o kom mašta, a sve što je potrebno jeste da ima veru u sebe i da na putu od početne ideje do realizacije bude nežan prema sebi. U skladu sa tim, nedavno je pokrenula program Život vredan življenja u okviru kog pomaže polaznicima da pronađu najbolji način da predstave svoj proizvod ili uslugu. Sa Saškom smo razgovarali o najčešćim uzrocima zbog kojih ljudi ostaju zaglavljeni na pozicijama na kojima nisu zadovoljni, a dala nam je i mnoge praktične savete o tome kako da izađemo iz zone komfora.

Kako je nastao program Život vredan življenja?
– Tokom prethodnih 15-ak godina kreirala sam veliki broj uspešnih projekata za svoje klijente i sebe, zbog čega su me prijatelji i poznanici često pitali za savete kad god bi imali kreativnu blokadu. Tako sam shvatila da su ljudima potrebni samo podstrek i podrška da probude svoju kreativnost i da postignu odlične rezultate. To me je inspirisalo da počnem da radim kreativni koučing sa klijentima 1 na 1, a kada sam shvatila da bi sličan koncept mogla da primenim i na manje grupe, nastao je program Život vredan življenja. Rad sa polaznicima zvanično traje 11 dana, mada se zapravo družimo sedam dana duže. Tokom tog vremena, oni imaju tri grupna live časa, dok svakog dana komuniciramo 1 na 1 putem maila ili drugih sredtava komunikacije. Redovno dobijaju domaće zadate, kao i 11 video lekcija i audio materijal dok na samom kraju svako zasebno ima sa mnom live druženje u trajanju od 75 minuta kako bi još jednom prošli kroz sve lekcije.
Kome je namenjen ovaj program?
– Svakome ko se oseća zaglavljeno, a hteo bi da krene napred. Svakome ko ima proizvod ili uslugu, a ne zna kako da je prezentuje. Uostalom, svakome ko želi da radi i da menja svoj poslovni obrazac, a samim tim i život. Mnogo je ljudi koji imaju izvanredne projekte i proizvode, pa ipak tapkaju u mestu, a sve što im je potrebno jeste da im osoba sa iskustvom pokaže gde da krenu i da ih pusti da rašire krila. Kada radim kreativni koučing jako mi je važno da svojim klijentima ne oduzimam moć već da ih podržim i da probudim njihovu kreativnost, ali i da im dam praktične savete. To podrazumeva da zajedno osmišljavamo ime za njihov brend, ideje za nastup na tržištu, savetujem ih kako da skrenu pažnju na sebe, kako da komunikaciju sa influenserima i da imaju zdrav odnos sa javnošću. Pod tim ne mislim samo na tradicionalne oblike komunikacije kroz novine, televiziju ili radio već i na moderne, jer je danas svaka objava na Instagramu neka vrsta komunikacije sa javnošću.

Relativno skoro ste i sami napustili siguran posao i započeli sopstveni biznis. Ko je vas motivisao u ključnim trenucima?
– Ja sama sebe. Iako sam bila uspešna na prethodnom poslu, znala sam da je moja misija mnogo veća i da želim da pomažem drugima.
Koja bi bila vaša ključna poruka onima koji imaju odlične ideje ali se plaše da krenu u realizaciju istih i ostaju da rade posao koji ne vole?
– Poručila bih im da ne bi trebalo da dozvole da sa 70 ili 80 godina dođu u situaciju da se pitaju zašto nisu pokušali ili da se kaju kada vide da je neko drugi uradio nešto slično i da danas uspešno živi. Mnogo je ljudi koji ostaju zaglavljeni iz straha, a pitanje koje meni najviše pomaže u tim trenucima jeste: Šta je najgore što može da se desi? Kad izađu na površinu sve te strašne stvari, poput neuspeha, sramote, odbačenosti, nehvaćenosti i slično, sledi pitanje: Hoću li to preživeti? Odgovor je uvek isti – hoću, i kad to znam, onda je sve lakše.

Šta je to što ljude najviše koči na putu ka uspehu?
– Uglavnom to što od sebe imaju prevelika očekivanja, a pritom nisu istrajni i imaju uverenja koja ih sputavaju. Mnogo puta im je neko rekao da nešto ne mogu ili da nisu dovoljno dobri i zato im je potrebna podrška da bi istrajali na putu ka uspehu.
Oni koji vas poznaju znaju koliko volite da čitate. Koje su to knjige koje vas uvek inspirišu da istrajete u svojim poslovnim ciljevima?
– Uvek me inspirišu knjige o Liju Barnetu, čoveku koji je uradio neke od najboljih reklama na svetu, a podjednako mi je inspirativan i rad Dragana Sakana iz New Momenta. Svima bih preporučila i knjigu Budi kao voda Igora Ariha. Reč je o izuzetnom čoveku iz Slovenije koji je jedan od najboljih stručnjaka za advertajzing u toj zemlji. U prelomnim trenucima mi je mnogo značila i knjiga Velika magija, Elizabet Gilber koja nam je svima poznata po romanu Jedi, moli, voli. Često čitam i o velikim umetnicima, poput Van Goga, Pikasa ili Dalija, iz čijih sam biografija naučila jednu od najvažnijih lekcija o tome kako da probudimo kreativnost kada smo u blokadi. Ključ je zapravo u tome da svakog dana sednemo i čekamo ideju. Budite sigurni da će doći.

Intervju: Ivana Nikolić
Foto: Marija Zdravković

Poslednje vesti
Ne propustite