03.03.2017

Anđela Vujošević otkriva kako hatha joga utiče na um i telo

Znate li da se dan prosečne osobe sastoji od premeštanja iz ležećeg u sedeći položaj, i obrnuto, uz minimalno kretanje? Ako tome dodamo i nezdravu i nedovoljno balansiranu ishranu dobijamo način života koji ima izrazito negativno dejstvo na zdravlje. Posledice toga su mnogostruke, a čak i osobe koje nemaju konkretne zdravstvene probleme uglavnom konstantno osećaju umor, bolove u leđima, rasejanost, misli im nisu dovoljno fokusirane te često zaboravljaju važne stvari… Opšte je poznato da vežbanjem joge može da se unapredi kako fizičko, tako i mentalno zdravlje, zbog čega smo razgovarali sa instruktorkom hatha joge Anđelom Vujošević iz “Fitness, Yoga & Massage centra Anđela i Andrija”. Mada mnogi od nas smatraju da su vežbe joge kao neka vrsta odmaranja, ona je zapravo jako moćna jer unutar nje, postoji dosta poza koje mogu da pruže momentalno poboljšanje za um i telo.

4av

– Danas se susrećemo sa različitim stilovima joge koji su često proizvod inventivnosti i afinteta samih isntruktora, sa ciljem da se elementi joge implementiraju u savremeno shvatanje rekreacije i tako prilagode svakoj osobi koja je praktikuje. Najjednostavnija podela u izobilju stilova vrši se prema načinu izvođenja položaja (asana). U skladu sa tim, razlikujemo dinamično izvođenje asana – kada se asane usklađene sa disanjem povezuju pokretima koji se zovu Vinyasa; i pasivno izvođenje asana odnosno zadržavanjem u asani određeni vremenski period, minut – dva ili više, uz produženo – Ujjayi disanje. Hatha joga pripada “pasivnoj” varijanti u kojoj dolazi do izražaja fizička snaga, strpljenje i istrajnost.
Kome se preporučuje hatha yoga?
– Svako može raditi hatha jogu. Ona je višestruko korisna: asanama se aktiviraju mišići celog tela, postiže se izduženost i elastičnost mišića, a to se pozitivno odražava na posturu – pravilo držanje, mišićnu tenziju i krutost. Produženim disanjem otklanja se tenzija sa psihičkog i fizičkog nivoa, postiže se smirenost i ravnoteža duha i tela. Joga je pravi izbor za svakoga jer za nju ne morate biti ni razgibani, ni po prirodi smireni ili “sportski” tip, a sa druge strane može biti od velike koristi onima koji su aktivni psihički i/ili fizički, umorni, mnogo rade, provode vreme dugo u sedećem položaju ili sprovode jednolične motoričke radnje. Benefit od joge mogu imati i profesionalni sportisti ili sportski amateri, a posebno mladi sportisti i mladi u razvoju.

3av 3317

Postoje li ograničenja koja se tiču godina?
– Ne postoje ograničenja koja se tiču godina, naprotiv, svako ko želi i oseća da može, treba da se bavim jogom. Joga je suptilan vid vežbanja, neagresivna metoda kojom se postiže psihička i fizička kondicija. Svaki položaj se osvaja postepeno, u granicama naših mogućnosti i odmereno, a i kada osvojimo položaj uvidimo da nema kraja i da prostora za napredak i razvoj uvek ima.
Kakve boljitke osobe koje vežbaju mogu da osete?
– Joga položaji doprinose da se dobro osećamo fizički, a to podrazumeva oslobađanje od svake vrste fizičke tenzije. Ako smo bili kruti, napeti ili patili od neke vrste tenzije na fizičkom nivou, vežbanjem ćemo ojačati slabe mišiće, a opustiti napete kako bi postigli rasterećenje lokalno i na nivou celog tela. Vežbanjem smirenog, produženog disanja postižemo mir i usredsređenost, balansiramo duhovni, psihički i fizički aspekt naše ličnosti. Praktikovanjem joge prikupljamo razbijene energije u telu, jačamo sposobnost uvida, postižemo ispunjenost i samodovoljnost. Sve navedeno možemo iskusiti i nakon prvog časa joge, ili delimično na nekom od aspekata, ono što je sigurno osećaj psihičke i fizičke relaksacije je neizostavan.

2av 3317

Da li je hatha yoga dovoljna ženama koje žele da imaju lepo oblikovano telo ili se za optimalne rezultate preporučuje uključivanje i drugih vidova rekreacije?
– Važno je znati da je za postizanje rezultata koji se odnose na lepo i zdravo telo potrebno mnogo više od fizičke aktivnosti – način života i ishrana su primarni parametri, a doprinos fizičke aktivnosti je oko 30 procenata. Ako su vaš način života i način ishrane balansirani i u zoni zdravlja, joga može biti dovoljna da imate lepo oblikovano telo. Sa druge strane, ja uvek preporučujem kombinovanje joge sa drugim vrstama sportske aktivnosti ako za tim postoji potreba, smatram da to samo može doprineti opštem psiho-fizičkom zdravlju i zadovoljstvu.
Koliko traje jedan vaš trening i koliko puta nedeljno se preporučuje vežbanje ove vrste joge?
– Čas joge traje oko dva sata, podrazumeva izvođenje asana uz vežbanje svesnog disanja i psiho-fizičko opuštanje pred kraj časa odnosno joga nidru. Optimalno se preporučuje dva do tri časa joge nedeljno, ali i više ako za tim postoji potreba.

1 av 3317

Poslednje vesti
Ne propustite