16.09.2015

Da li su ovo razlozi zbog kojih često imate osećaj gladi?

Da li vam se često dešava da imate osećaj gladi ubrzo nakon obroka ili da stalno posežete za nezdravim grickalicama i slatkišima? Poslednja naučna istraživanja pokazala su da obično jedan od pet razloga stoji iza ovih potreba – nedovoljno sna, slab unos proteina, stres, dehidratacija, preskakanje obroka. Zato prihvatite ove korisne savete i oslobodite se nezdrave navike, ali i viška kilograma.

Savet #1
Kada ustanete nakon loše prospavane noći, hormoni koji regulišu apetit već su počeli da rade protiv vas i da zbunjuju vaš metabolizam. Zato imate veći osećaj gladi, a manjak koncentracije.
U ovakvim situacijama obično imamo povećanu želju za slatkišima, a ako želite da je izbegnete najbolje je da pokušate da uspostavite rutinu u spavanju od 7 do 8 sati dnevno kako bi se vaši hormoni vratili u normalno stanje.

Savet #2
Kvalitetni obroci i namirnice bogate proteinima i dobrim masnoćama produžiće vaš osećaj sitosti. Preporučena dnevna doza proteina za žene je 46 grama i 56 grama za muškarce, a najbolji izvor proteina su grčki jogurt, belo meso i pojedine žitarice.

Savet #3
Stres na vrlo podmukao način stvara lažni osećaj gladi jer se bude hormoni koji uveravaju mozak da je u opasnosti i da je potrebno da stvori zalihu energije kako bi mogao da funkcioniše normalno.
Ako i dalje tražite idalnu metodu za otpuštanje stresa, pokušajte sa treninzima, umirujućom muzikom ili meditacijom.

Savet #4
Lagana dehidracija koju mnogi dožive tokom dana, naročito u periodu kada su zaposleni, često stvara osećaj gladi koji prati potreba za konzumiranjem nezdravih namirnica.
Kako biste to izbegli, kada sledeći put posegnete za grickalicama, najpre popite čašu vode i sačekajte 15 do 20 minuta kako biste videli jeste li zaista gladni ili je to bio samo osećaj žeđi.

Savet #5
Najčešći, ali i najlogičniji okidač za konzumiranje hrane kad osećaj gladni nije stvaran su neredovni obroci.
Kako biste to izbegli, minimalno, svakih 5-6 sati konzumirajte jedan obrok. Ujutro obilan doručak, u podne skromniji ručak i uveče laganu užinu, a međuobroci neka budu sastavljeni od voća, salata i svežih namirnica.

Poslednje vesti
Ne propustite