25.07.2015

Easy Like Sunday Morning: Kako se uspešno rešiti mamurluka?

Sezona godišnjih odmora je u jeku, a nema ničeg lepšeg od letnjih partyja koji često potraju čitavu noć. Iako se od povremenih izlazaka tokom godine nije teško oporaviti narednog dan, leti se događa da se izlazimo svako veče jer niko ne želi da propusti uživanje u toplim letnjim noćima. Česti izlasci i preterivanje u alkoholu mogu dovesti do mamurluka, a kako biste olakšali oporavak, donosimo vam nekoliko ideja kako da organizmu vratite snagu nakon duge noći.
Za početak, nikada nemojte piti na prazan stomak. Hrana naime pomaže absorpciju alkohola i smanjuje njegov toksični uticaj na organizam. Pre, tokom i posle konzumiranja alkohola, trebalo bi da pijete mnogo vode, jer će vam to pomoći da sprečite dehidraciju. Neki ljudi misle da će bolje proći ako budu pili isključivo bistra “bela” pića, jer tamno obojena imaju više takozvanih kongenera, koji izazivaju mučninu i simptome mamurluka.

1p m 25715

Kada stignete kući, potrudite se da spavate na većem jastuku ili čak i na dva jer ćete na taj način poboljšati cirkulaciju lica i smanjiti natečenost.
Kako se mamurluk javlja zbog dehidratacije organizma, kada se propudite najbolje je da najpre popijete čašu mlade vode sa limunom. Ukoliko ste navikli da ujtru pijete kafu, možete to i uraditi, ali nikako više od jedne šoljice. Kafa ima diuretičko dejstvo, pa nas tera da mokrimo, a to donosi dodatnu dehidrataciju. Zeleni čaj je odlična zamena za kafu.
Za doručak pojedite lagani obrok kako ne biste dodatno opteretili organizam, a namirnice koje će vam pomoći u borbi protiv mamurluka su borovnice, paradajz, citrusno voće, spanać i brokoli. Alkohol će smanjiti nivo šećera u krvi, pa uz hranljiv doručak popijte čašu ceđene pomorandže kako biste uneli malo više prirodnog šećera.

2p m 25715

Previše alkohola dovodi do gubitka vitamina B6 koji je jako bitan za metabolizam jetre, pa da biste usrećili svoju jetru, jedite pasulj, losos i banane. Ili smutite sve zajedno u šejk. Banana je odlična i zbog toga što je bogata kalijumom jer alkohol nam ne uzima samo vodu iz organizma već i elektrolite.
Naporni treninzi se ne preporučuju nakon neprospavane noći u kojoj ste konzumirali alkohol, ali šetnja u prirodi i lagane vežbe joge svakako će blagotvorno delovati na vaš organizam.

Poslednje vesti
Ne propustite