19.10.2020

Elastična traka za vežbanje je sve što vam treba za oblikovane noge i gluteus

Prva asocijacija na elastičnu traku za većinu su video snimci iz 80-tih godina na kojima vežbe demonstriraju instruktorke u fluorescentnim trikoima, međutim, ovo pristupačno pomagalo poslednjih godina ponovo je dobilo zasuženo mesto u svetu fitnesa. Ako volite da vežbate kod kuće ili tek planirate da se aktivirate, elastična traka učiniće vaše treninge znatno efikasnijim, posebno ako želite da oblikujete noge ili gluteus, jer pojačava intezitet vežbi koje se rade sopstvenom težinom.
Već smo vam pisali o tome da su čučnjevi najučinkovitija vežba za zatezanje zadnjice, a ako ih izvodite sa fitnes trakom, mišići gluteusa biće aktivni tokom celog pokreta znatno više nego kada ih radite bez ovog rekvizita. To se dešava zbog dodatog otpora koji traka pruža, kao i dužeg vremena pod kojim su ciljani mišići napeti.

@basebodybabes

Kada izvodite običan čučanj, mišići su na izazovu uglavnom u trenutku kada se podižete iz čučnja i vraćate u stojeći položaj. Međutim, kada stavite traku iznad kolena, vaši mišići će morati da daju još veći otpor da bi se vratili u prvobitno stanje, a biće dodatno akrivirani i kada tonete u čučanj. Kada su mišići napeti tokom čitavog pokreta, povećava se njihova izgradnja i brže se postižu željeni rezultati.
Dodatni bonus trake je činjenica da će vas opomenuti svaki put kada ne izvodite pravilno vežbu. Na primer, kada se spuštate nisko u čučanj, kolena bi trebalo da budu direktno iznad nožnih prstiju, ali, ako počnu da se uvlače ka unutra, osetićete da napetost koju traka pravi popušta. To će vas podsetiti da vratite kolena na mesto i da angažujete gluteus, odnosno da izvodite pravilno vežbu.

@basebodybabes

Na sličan način traka će i svaku drugu vežbu učiniti efikasnijom, posebno kada je reč o treninzima za zatezanje mišića nogu. Ako niste sigurni kako da koristite traku, u nastavku vam donosimo tri efikasna treninga.

Naslovna fotografija: @basebodybabes
Foto: Instagram

 

Poslednje vesti
Ne propustite