09.04.2015

Hrono ishrana: Mršavite zdravo i bez brojanja kalorija

Možda najpopularnija dijeta poslednjih godina kod nas je hrono dijeta koju popularizuju mnoge javne ličnosti, a među njima prednjači voditeljka Marija Kilibarda. Ovaj način ishrane osmislili su Roy Walford, Lisa Walford i Brian M. Delaney u Francuskoj osamdesetih godina prošlog veka. Njihov glavni cilj bio je da pronađu recept za dugovečnost i očuvanje mladosti i vitalnosti, a vremenom se pokazalo da su pravila hrono ishrane odlična i u postizanju optimalne težine. U ovoj ishrani ne morate da vodite računa o broju kalorija i količini hrane, ali morate da jedete u određeno vreme i da pravilno kombinujete namirnice.
Vreme između obroka treba da bude između četiri i šest sati, a optimalno je pet časova. Jedu se sve namirnice osim mleka i jogurta koje treba izbaciti iz ishrane dok kafu pijete uvek bez šećera. Dan se započinje čašom mlake vode u kojoj se iscedi pola limuna i na taj način stvaramo bazu u svom organizmu. Naime, iako se smatra da je najpametnije doručkovati nakon ustajanja, ova grupa naučnika ustanovila je da je reč o zabludi. Većina namirnica stvara kiselost u organizmu i zbog toga je pre doručka potrebno popiti limun i vodu kako bi stvorili idealnu bazu za unošenje obroka.
Za doručak možete jesti sve namirnice osim šećera, tačnije svo povrće, proteine i ugljene hidrate. Posle pet sati pauze sledi ručak kada jedete samo proteine uz povrće koje u sebi ne sadrži ugljene hidrate. Sportisti i oni koji rade fizičke poslove uz ručak mogu pojesti šaku pirinča. Tokom dana se unosi jedna užina i to u popodnevnim satima – između četiri i šest po zimskom odnosno pet i sedam časova po letnjem računjanju vremena. To je jedini period u danu kada možete da unosite šećere. Ujedno, to je i idealno vreme za unos šećera jer je organizam već umoran i potrebna mu je instant energija. Tada se jedu voće i crna čokolada koja sadrži najmanje sedamdeset odsto kakaa.
Za večeru se jedu povrće i proteini, ali ako želite da izgubite kilograme, prepokručuje se izbegavanje crvenog mesa tokom večernjih sati, pa umesto svinjetine ili junetine jedite pileće belo meso i ribu. Večera mora da bude bar dva sata pre spavanja.
Poslednjih godina, za instant rezultate, postoji i takozvana restriktivna hrono ishrana, pa se tako onima koji žele da izgube kilograme preporučuje da prve dve sedmice izbace užinu i jedu samo tri obroka tokom dana.

Poslednje vesti
Ne propustite