09.07.2016

INJournal intervju sa rediteljem Petrom Pašićem

Reditelj Petar Pašić svojim talentom istakao se još kao debitant kada je 2001. godine sa filmom “Soliter” dobio nagradu na Festivalu nezavisnog filma u Njujorku. Poslednjih godina sa mnogo entuzijazma radi na završetku igrano-animiranog filma “O bubicama i herojima” koji bi se mogao svrstati u žanr moderne ljubavne bajke. U međuvremenu, Petra smo upoznali kroz niz reklama za brendove kao što su Davidoff, Toyota, Goodyear, Gorenje by Ora-Ïto, Societe General banku…, a autor je i mnogih muzičkih spotova među kojima je poslednji za novu pesmu Severine – “Silikoni”.
Već nekoliko godina radite na ostvarenju “O bubicama i herojima”, hoće li film uskoro ugledati svetlost dana?
– To je teško pitanje. Film je što se slike i efekata gotov još pre dve godine, ali za finalnu postprodukciju slike (zvuk i sliku) nikad nisu prikupljena sredstva tako da on tako stoji i mislim da su sve manje šanse da će on ikad ugledati svetlo dana.

O bubicama i herojima

O bubicama i herojima

Da li je istina da je reč o najskupljem domaćem filmu?
– Pre bih rekao da je to film sa najmanjim budžetom koji je imao ambiciju da bude skup. Svi koji su ikada videli film u montaži nisu mogli da veruju za koliko para je on snimljen, ali u tom trenutku je stvarno bila uložena ogromna energija i volja svih koji su na njemu radili. Međutim, izgleda da to nije dovoljno, ona se vremenom izgubila i zato sad jesmo tu gde jesmo.
Da li je finansijski momenat glavni razlog zbog kog se rad odužio?
– Snimanje filma obavljeno je u roku i taj deo posla uopšte se nije odužilo. Problem je nastao kod jako zahtevnog dela koji je ceo u 3d animaciji.

Petar Pašić i Nataša Vojnović

Petar Pašić i Nataša Vojnović

U međuvremenu ste radili mnoge komercijalne projekte, koliko vam je taj deo vašeg posla inspirativan?
– Zavisi od posla do posla. Neki su baš inspirativni, a neki nisu. U svakom slučaju, pokušavam da u svakom projektu pronađem nešto što bi me inspirisalo.
Nedavno ste režirali spot za Severinu, kako je izgledala saradnja sa splitskom pevačicom?
– Mi smo sada radili već drugi spot i mogu reći da je pravo zadovoljstvo raditi sa njom. Vizuelno negde volimo slične stvari, a meni je jako bitno da se sa nekim stilski razumem kako bih mogao da maštam i pokušam da ostvarim sve što je u mojoj glavi. A Severina mi uvek daje punu slobodu u mom delu posla što je neophodno za uobličavanje neke vizije.

Sajsi MC, Seka Sablić i Severina

Sajsi MC, Seka Sablić i Severina

Čija je bila ideja da se u spotu pojavi i Seka Sablić?
– To je Severinina ideja koja se meni jako svidela. U prvom momentu sam se zbunio jer uopšte nisam razmišljao u tom pravcu, ali onda sam uvideo da će to biti genijalno i tako se i pokazalo. Jer Seka je genijalna u svakom pogledu 🙂
Uskoro ćete snimati i prvi modni film u saradnji sa dizajnerom Igrom Todorovićem, šta možete da nam otkrijete o tom projektu?
– To je modni film koji ćemo raditi povodom njegove nove kolekcije, a ujedno i za prestižni festival modnog filma u Rimu koji će i biti deo Igorove doktorske disertacije. Film je jako inspirativan i nešto čemu se baš radujem. Mogu reći da će biti neobičan, ne samo u slikama i radnji, već po lokacijama gde ćemo ga snimati.

Sirotište

Sirotište

U kakvom su odnosu film i moda?
– Zavisi od reditelja:)… Šalu na stranu, razni filmovi su kroz istoriju formirali i podržavali modne trendove, veliki modni kreatori radili na filmovima, a danas kad je i mnogo lakše snimiti film zbog novih tehnologija, mnoge subkulture se i promovišu kroz filmove. Mislim da je moda sastavni deo filma i da će tako uvek biti. Meni lično kao reditelju kojem je izgled – dizajn filma jako bitan, moda je nešto što me inspiriše i često određuje izgled onoga šta ću sledeće raditi.
Koji su najveći izazovi sa kojima se susreću reditelji u Srbiji?
– Razni su izazovi u zavisnosti od toga šta se radi. Kod filma je najveći izazov naći sredstva, a onda u okviru njih ostvariti svoju ideju. Kod reklama da nekako pored raznih zahteva i želja od strane klijenata i agencija pokušaš da tome daš neki svoj pečat, a kod muzičkih spotova da u okviru malih budžeta ostvariš sve što si zamislio… U svakom slučaju, izazovi su uvek tu.
Kakve su vaše poslovne ambicije?
– U poslednje vreme pored mog stalnog angažovanja na reklamama i spotovima počeo sam da razvijam ideju koja nije direktno vezana za režiju, ali je jako kreativna i inspiriše me na potpuno drugačiji način. Još ne mogu da pričam o njoj, ali u svakom slučaju će se, nadam se, uskoro čuti za nju. Pored toga radim i na novom filmskom projektu koji bi uskoro trebalo da uđe u fazu predprodukcije.

Petar Pašić

Petar Pašić

Poslednje vesti
Ne propustite