nas bl 9919
09.09.2019

Jednominutne vežbe koje će vas osloboditi bolova u leđima

Moderan način života i dugotrajno sedenje u kancelarijama ispred računara nosi svoje posledice koje se najčešće manifestuju kroz bol u vratu, ramenima i leđima. Zbog nepravilnog sedenja čak 60% odraslih ima bolove u vratu, a oko 80% oseća bol u leđima. Mada većina ljudi hronične bolove malog intezita ignoriše, oni s vremenom postaju sve intenzivniji i mogu znatno narušiti kvalitet svakodnevnog života.
Nepravilan položaj leđa tokom sedenja dovodi do neravnomernog opterećenja leđnih mišića, odnosno do prekomernog opterećenja pojedinih mišića, usled čega dolazi do njihovog zamora. U lakšim slučajevima to se manifestuje umerenim, prolaznim bolom u leđima i vratu. U težim slučajevima, razvija se miofascijalni sindrom. Osnovne karakteristike miofascijalnog sindroma su bol, lokalna osetljivost na pritisak, otvrdnuće zahvaćenog mišića, kao i smanjena snaga mišića, bez atrofičkih promena.
Da biste sprečili pojavu bola potrebno je da napravite nekoliko malih promena u svakodnevnim navikama. Pre svega, imajte podršku za leđa tokom dugih perioda sedenja ili vožnje, često menjajte položaj tokom sedenja ili stajanja, trudite se da ispravite leđa i što je najvažnije budite fizički aktivni. Sve što je potrebno jeste da svakog dana izdvojite nekoliko minuta kako biste uradili vežbe istezanja i bolovi u vratu, leđima i ramenima potpuno će nestati. U nastavku pogledajte 7 najefikasnijih vežbi koje će vam oduzeti svega 7 minuta svakog dana.

Foto: Instagram (@victoriasport)

Poslednje vesti
Ne propustite