20.10.2020

Kako da optimalno iskoristite kofein iz omiljene kafe

Kada ustanemo ujtru, jedna od prvih aktivnosti nam je priprema omiljene kafe. Domaća crna, instant, espreso ili kapućino, s mlekom ili bez, svejedno je. Ono što očekujemo (osim užitka i nekoliko minuta mira pre nego što počnemo dan) jeste da nas kafa probudi i pripremi za obaveze koje slede. Međutim, mnoge naučne studije pokazale su da je potrebno pridržavati se nekih pravila kako bi naš organizam optimalno iskoristio kofein iz kafe, a samim tim će i dobiti više energije. Ako se pridržavate određenih saveta, kafa će vas bolje razbuditi, imaćete veću koncentraciju i bolje pamćenje.

@queenofjetlags

PRVU JUTARNJU KAFU KONZUMIRAJTE BAR 15 MINUTA NAKON BUĐENJA
S obzirom na to da telo nakon buđenja ima prirodnu želju za još malo sna, uglavnom se samo prvih 15 minuta po ustajanju iz kreveta osećate umorno. Ukoliko odmah počnete da pijete kafu, ona neće imati optimalno dejstvo. Tako ćete stvoriti naviku da pijete jaču kafu i bespotrebno ćete unositi više kofeina.

NEMOJTE PITI JEDNU KAFU ZA DRUGOM
Mnogi ljudi popiju šoljicu kafe, a onda zaključe da ih nije dovoljno razbudila i odmah započnu ispijanje sledeće. Trebalo bi da znate da kofein optimalno počinje da deluje tek nakon pola sata što znači da je to najmanja pauza koju bi trebalo da napravite između ispijanja dve šoljice omiljenog crnog napitka.

@ladyaddict

IZBEGAVAJTE PRETERANO UŽIVANJE U CRNOM NAPITKU
Prosečna šoljica kafe sadrži oko 200 mg kofeina što je dovoljno da u naredna dva sata imate optimalnu energiju, a tek tada će kofein polako početi da napušta vaše telo. Međutim, umesto ispijanja nove kafe, potrudite se da energiju vašem organizmu u međuvremenu date kroz zdrav obrok.

KAFA IZAZIVA ZAVISNOST
Kada pijete šoljicu kafe u isto vreme svakog dana, vaš mozak će početi da predviđa to. Nakon određenog perioda, ispijanje jutarnje kafe postaje vaš ritual, ali će energija koju osećate nakon ispijanja oslabiti, jer mozak već očekuje da od vas da telu date energiju na taj način. Zbog toga ćete vremenom početi da unosite sve više kafe, pa stručnjaci savetuju da s vremena na vreme promenite vreme ispijanja kafe kako biste sprečili zavosnost.

@isabellath

Naslovna fotografija: @queenofjetlags
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite