17.09.2020

Kako je COVID-19 zauvek promenio način na koji se oblačimo i kupujemo garderobu

Kerolin Mer je u knjizi Psihologija mode napisala: U nekim slučajevima modne promene prethode političkim, a u drugim ih prate. Pademija virusa COVID-19 još jednom je potvrdila da je bila u pravu.
Kada smo ovog proleća, manje-više bez upozorenja, bukvalno preko noći bili prinuđeni da promenimo svakodnevni život i rutinu – što je kulminiralo radom od kuće i izolacijom, naša potreba za atraktivnom i formalnom odećom naglo je prestala. Odela, farmerke, a neretko i grudnjaci, privremeno su se našli na dnu naših ormara, a njihovo mesto zauzele su trenerke, majice i helanke.

@darjabarannik

Nedelje provedene u kućnoj atmosferi odrazile su se na gotovo sve sfere naših života i zauvek su promenile način na koji se oblačimo. Čak i danas, kada se većina vratila na radno mesto, makar i u nešto drugačijim okolnostima, statistički podaci govore da način na koji kupujemo garderobu više nije isti, jer je činjenica da je pandemija ostavila trajne posledice na modnu industriju i trendove, kao i da smo svi, ako ne potpuno onda bar malo, korigovali sopstveni stil odevanja. Šta globalna istraživanja govore o tome kakav je uticaj COVID-19 imao na naše ormare i da li danas zaista pametnije kupujemo garderobu, saznajte u nastavku.

KOMFOR JE POSTAO PRIORITET

@thora_valdimars

Trenerice brenda Pangaia i majica s naramenicama s The Frankie Shop potpisom definitivno su obeležile prolećnu sezonu, a oni koji nisu imali mogućnost da dođu do ovih komada, birali su slične alternative. Istina je da trenutno ne provodimo dane u trenerkama, ali su meseci provedeni u komotnoj odeći ostavili trag. Podaci high street kuća govore da raste potražnja za komfornim komadima, bilo da je reč o pletenim haljinama ili oversize duksevima. Portal Lyst objavio je da je prodaja trenerica porasla za 123% u odnosu na isti period prošle godine, a da je pamuk najčešća ključna reč koju posetioci sajta koriste prilikom pretraživanja.

PANGAIA,
thepangaia.com

PANGAIA,
thepangaia.com

H&M,
cena: 2.199 din.

MANGO,
cena: 5.490 din.

SECONDHAND FASHION

@hillhousevintage

Jedna od važnih posledica koju je pandemija ostavila jeste ogroman porast kupovine na online secondhand stranicama. Kompanija Vestiaire Collective, jedna od vodečih adresa za kupovinu polovnih komada, objavila je podatak da je poseta njihovog sajta od početka pandemije porasla za neverovatnih 570%. Broj prodavaca polovne garderobe uvećao se za 100% dok je broj kupaca sada veći za 144%.
Osnivač kompanije Sophie Hersan kaže da je ova kompanija sprovela istraživanje koje govori da će u godinama koje dolaze kupovina i prodaja polovnih stvari nastaviti da raste jer sve više potrošača ima otklon prema brzoj modi umesto koje biraju izgradnju jedinstvenog stila na ekološki prihvatljiv način.

BURBERRY,
vestiairecollective.com

CÉLINE,
vestiairecollective.com

KVALITET PRE SVEGA

@tamara

Kako svedočimo situaciji u kojoj veliki broj ljudi strahuje za radno mesto jer je mnogim kompanijama značajno smanjen promet, a zaposlenima plate, sve je manje onih koji nepromišljeno troše novac na garderobu, ali zato raste potražnja za vanvremenskim komadima, kao što su dizajnerske torbe, kožna obuća ili vuneni blejzeri i kaputi. Čak i potrošači sa znatno manjom kupovnom moći, koji se uglavnom snabdevaju u radnjama high street brendova, traže komade koji će se zadržati u njihovim ormarima mnogo duže od jedne sezone. Mada kupci i dalje biraju odeću prema tome da li se u njoj osećaju i izgledaju dobro, sada im je važno i da krojevi budu klasični i vanvremenski.

PRADA,
net-a-porter.com

MASSIMO DUTTI,
cena: 19.990 din.

LOUIS VUITTON,
louisvuitton.com

MONA,
cena: 14.990 din.

ULAGANJE U NAKIT

@queenofjetlags

Možda je podatak da je od početka pandemije porasla potražnja za skupocenim nakitom na prvi pogled neverovatan, ali kada se malo bolje udubite u ovu temu, shvatićete da logika itekako postoji. Kao što smo rekli, kupci danas izbegavaju bespotrebno gomilanje stvari i kupovinu trendovskih modela, ali su zato spremni da izdvoje novac za vredan nakit. To je ujedno i najefikasniji način da se unaprede klasične kombinacije koje se vrte oko belih košulja, crnih pantalona, farmerica i blejzera. Modni direktor i glavni bajer čuvene online trgovine Matches Fashion, Natalie Kingham, nedavno je otkrila da im je prodaja nakita od početka pandemije porasla čak za 380%, a to objašnjava činjenicom da su žene do nedavno nakit nosile uglavnom u posebnim prilikama dok ga danas sve češće nose svakog dana.

TIFFANY & CO,
tiffany.com

MISSOMA LONDON,
missoma.com

MISSOMA LONDON,
missoma.com

ZAŠTITNE MASKE I SVE NJIHOVE ALTERNATIVE

@heartzeena

Već mesecima unazad maske za lice deo su naše svakodnevice, ali smo klasične jedokratne modele uglavnom zamenili pamučnim. To je dovelo do velikog rasta brendova koji su zaštitne maske uvrstili u svoj asortiman, a čak i mnoge dizajnerske kuće nisu odolele ovom trendu. Među luksuznim maskama trenutno su najprodavaniji modeli s Off-White potpisom, a zanimljiv je podatak i da je potražnja za kvalitetnim svilenim maramama, koje je Olivia Palermo prva počela da nosi umesto maske, značajno porasla. Tako je prodaja Hermès marama sada veća za 68% nego prošle godine u isto vreme dok Louis Vuitton beleži rast od 23%.
Sličan trend prisutan je i na našem tržištu gde su mnogi brendovi bukvalno preko noći postali popularni zahvaljujući izradi zanimljivih i kvalitetnih maski, a apsolutni favoriti su maske brenda Neoma. S druge strane, kuća Maruška, čije je ime već godinama sinonim za kvalitet, sada u svom asortimanu ima i svilene maske.

NEOMA MASKE,
cena na upit

STUDIO MARUŠKA,
cena: 504 din.

Naslovna fotografija: @darjabarannik
Foto: Instagram, Promo

Poslednje vesti
Ne propustite