30.04.2015

Kako se efikasno rešiti prolećnog umora

Tokom proleća se priroda budi, dani postaju sve duži i topliji, a vi se uglavnom osećate sve umornije. Nedostatak energije, stalna pospanost, napetost u mišićima pa čak i vrtoglavica samo su neki od simptoma koji karakterišu prolećni umor.
Lekari kažu kako nedostatak sunca zimi uzrokuje smanjenje aktivnosti i usporavanje organizma koji zatim usled povećanja temerature – utiču na prolećni umor. Jer, dolaskom toplijih dana telo počinje da se hladi, pa dolazi do većeg protoka krvi, što posledično uzrokuje niži krvni pritisak i ubrzavanje metabolizam. Zbog toga se telo iscrpljuje, a organizam dovodi u stanje takozvanog prolećnog umora.
Osim toga, poznato je, da se do kraja zime rezerve serotonina (hormona sreće) zbog nedostatka sunca potroše, a povećava se stepen melatonina koji uzrokuje pospanost. U proleće dolazi do zamene aktivnosti ta dva hormona pa to takođe dodatno iscrpljuje organizam.
Da biste pobedili ili bar smanjili simptome prolećnog umora preporučuje se da što više vremena provodite u prirodi i na suncu, ali i da sledite određena pravila u ishrani. Neka vam ispijanje zelenog čaja postane svakodnevna rutina, dok se umesto kafe preporučuje crni čaj. Energiju možete povratiti i svežim sokovima od šargarepe, limuna, narandže, jabuke i celera. Jedite hranu bogatu vitaminima i mineralima – žitarice, španać, koprivu, praziluk, pečurke, orašaste plodove i ribu. Začini poput ruzmarina, bosiljka i majorana takođe utiču na povećanje energije.

Poslednje vesti
Ne propustite