nas k 1419
01.04.2019

Keto dijeta: sve što treba da znate o najpopularnijem režimu ishrane

Dijete koje se baziraju na niskom unosu ugljenih hidrata popularne su već tri decenije unazad, a ona koja je poslednjih godina postala pravi hit jeste Ketogenska ili Keto dijeta kako je drugačije nazivaju. Reč je o režimu ishrane koji se bazira na velikom unosu masti, ograničenom unosu proteina i veoma niskom unosu ugljenih hidrata. Trebalo bi da 70% vaših kalorija dobijete iz masti, a da unosite manje od 50g ugljenih hidrata dnevno, što je dve banane, jedna jabuka ili pola krompira. Na taj način telo ulazi u metaboličko stanje ketoze što znači da se nataložene masti pretvaraju u ketone koji hrane mozak i mišiće, što onda rezultira pojačanim sagorevanjem masti i relativno brzim gubitkom težine.

1k 1419

Tri napitka za instant ravan stomak

Ketogenu dijetu kreirao je endokrinolog Dr. Henry Geyelin tokom dvadesetih godina prošlog veka kako bi uz pomoć nje lečio pacijente koji su imali epileptične napade. On je ustanovio da ovakav način ishrane spanjuje broj napada jer matebalozam na drugačiji način crpi energiju. Šira javnost prvi put je čula za dijetu 1994. godine kada je holivudski scenarista i producent Jim Abrahams rekao da je uz pomoć nje izlečio sina od epilepsije dok se danas u nju kunu mnoge svetske zvezde kao što su Kim Kardashian i Gwyneth Paltrow.

2k 1419

Nauka još uvek nema precizno objašnjenje zašto ketogena dijeta tako uspešno menja prirodne procese u organizmu, ali za sada sjajno pomaže ne samo za smanjenje kilograma i epilepsije, već i kod raznih neuroloških poremećaja. Istraživanja pokazuju da je ketogena dijeta mnogo efikasnija u odnosu na ostale dijete koje se baziraju na principima niskog unosa ugljenih hidrata. Ono što je najinteresantnije je da visoko proteinska keto dijeta pozitivno utiče na osećaj sitosti, tako da je proces mršavljenja još lakši iako ne brojite tačan unos kalorija. Dok žene širom sveta rado primenjuju ovaj vid ishrane kada žele lako da se reše viška kilograma, mnogi nutricionisti se oštro protive keto dijeti navodeći da se na ovaj način u organizam ne unosi dovoljno minerala i vitamina što može dovesti do niza zdravstvenih tegoba na duže staze.

3k 1419

NAMIRNICE NA KOJIMA SE BAZIRA ISHRANA TOKOM KETO DIJETE

Jaja
Meso – šunka, biftek, kulen, piletina, ćuretina, slanina, crveno meso
Puter
Sir – onaj koji nije prerađen (mocarela, čedar, koziji)
Avokado
Masna riba – tuna, losos ili skuša
Semenke i orašasti plodovi – opah, laneno seme, semenke bundeve, bademi, chia semenke
Zdrava ulja – maslinovo ulje, kokosovo ulje ili ulje od avokada
Povrće sa malo ugljenih hidrata – paradaj, luk, papirka i većina zelenog povrća

Souping: najefikasniji prolećni detoks organizma

4k 1419

NAMIRNICE KOJE NISU DOZVOLJENE

Svo voće – osim malih količina bobičastih plodova kao što su jagode
Zaslađene namirnice – kao što su smuti i voćni sokovi, torta, sladoled, slatkiši, gazirani sokovi…
Skrob i žitarice – ceralije, pasta, pirinač, testenine, pšenični hleb…
Mahunarke – pasulj, sočivo, grašak…
Alkohol
Nisko-masni ili dijetetski proizvodi sa smanjenom količinom masti jer se uglavnom radi o prerađenoj hrani koja je puna ugljenih hidrata
Dijetetski proizvodi bez dodataka šećera – ovo su uglavnom namirnice na bazi šećernih alkohola koji utiču na nivo ketoze u organizmu. Takođe, često se radi o visoko prerađenim namirnicama.

Foto: ditteissager.dk, goop.com

Poslednje vesti
Ne propustite