31.08.2021

Ključne promene koje su vam potrebne ako želite da se oslobodite viška kilograma

Nema osobe kojoj se bar jednom nije desilo da redukuje ishranu, pa čak i da se pridržava rigorozne dijete, ali da promene ne daju rezultate. Ukoliko se suočavate s ovim problemom, znajte da niste jedini i da vam je potrebna promena u pristupu koji će vas dovesti do željenog cilja. Umesto da se fokusirate na unos manjeg broja kalorija, trebalo bi da se potrudite da ubrzate svoj metabolizam i višak kalorija ćete lako potrošiti. U najvećem broju slučajeva biće dovoljno da steknete tri zdrave navike koje lako možete da implementirate u svakodnevnu rutinu. Osim što ćete se na ovaj način rešiti viška kilograma, imaćete i više energije, a vaše koža i kosa dobiće na kvalitetu.

@matiamubysofia

IZBACITE IZ ISHRANE RAFINISANE UGLJENE HIDRATE
Već i ptice na grani znaju da je odricanje od ugljenih hidrata ili minimalno konzumiranje ove grupe namirnica jedan od najefikasnijih načina da se oslobodite viška kilograma. Kada ne unosite dovoljno ugljenih hidrata, telo počinje da koristi nataložene masti za proizvodnju energije, pa kilogrami brzo nestaju. Međutim, ovakav vid ishrane, naročito kada se ne sprovodi pod nadzorom nutricioniste, može da vam donese više štete nego koristi, o čemu smo vam već i pisali. Zbog toga će biti sasvim dovoljno da se odreknete rafinisanih ugljenih hidrata, poput šećera i industrijskih prehrambenih proizvoda, kao što su grickalice ili keks, čokolade i druge poslastice.
S druge strane, uvedite u ishranu žitarice celog zrna koje su savršene, između ostalog, i zbog toga što dugo drže sitost.

@halfbakedharvest

BAZIRAJTE ISHRANU NA ZDRAVIM NAMIRNICAMA
Pored pomenutih žitarica celog zrna, svakodnevno bi trebalo da unosite i proteine, zdrave masti i povrće. Konzumiranje proteina od presudnog je značaja za očuvanje zdravlja i mišićne mase dok mršavite, a osim toga ova grupa namirnica dugo drži sitost i samim tim smanjuje apetit. Preporučena dnevna doza proteina za žene iznosi 46-75g, a za muškarce 56-91g. Najbolji izvori proteina su govedina, piletina, čuretina, riba, jaja i mahunarke.
Jedna od najčešćih grešaka, koju veliki broj osoba pravi kada drži dijetu, jeste odricanje od masti, pa se potrudite da ne pravite ovaj propust. To ne znači da ne bi trebalo da se odreknete zasićenih masnih kiselina, koje jesu najveći neprijatelj vitke linije, ali je jako važno da ih zamenite zdravim mastima i da konzumirate namirnice kao što su maslinovo ulje ili avokado.
Sigurni smo da već znate da je poželjno da konzumirate što više povrća, naročito onog koje sadrži minimalni procenat ugljenih hidrata, poput kupusa, paradajza, salate, karfiola, brokolija, kelja, prokelja, krastavca…

@thefirstmess

BUDITE FIZIČKI AKTIVNI
Postoji mnogo razloga zbog kojih bi trebalo da budete aktivni u periodu kada želite da se oslobodite viška kilograma, a jedan od najvažnijih je činjenica da ćete kroz vežbanje trošiti više kalorija. Osim toga, fizička aktivnost podstiče brži rad metabolizma, ali i lučenje takozvanih hormona sreće, zbog čega imamo manji apetit. Zato se preporučuje da trenirate bar tri puta nedeljno po sat vremena, a za koju ćete se aktivnost opredeliti zavisi od vaših afiniteta.

@wethepeoplestyle

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @victoriasport
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite