21.04.2021

Koraci koje bi trebalo da preduzmete ako osećate prolećni umor

Dolazak proleća ne podrazumeva obavezno i dobro raspoloženje, naprotiv, mnogi s prvim sunčanim danima osećaju neobjašnjiv svakodnevni umor i iscrpljenost. Neki čak ustaju iz kreveta umorni i teško im padaju uobičajene svakodnevne obaveze. Ukoliko spadate u ovu grupu, znajte da osećate simptome prolećnog umora koji se mogu manifestovati kroz nedostatak energije, konstantnu pospanost, napetost u mišićima, a nekad i kroz povremnu vrtoglavicu.
Postoji nekoliko razloga zbog kojih se javlja prolećni umor, a jedan od najvažnijih je loš režim ishrane u prethodnim mesecima. Naime, prekomerno unošenje kalorija tokom zime dovodi do nagomilavanja toksina u organizmu, koji opterećuju digestivni trakt, usporavaju rad bubrega, otežavaju cirkulaciju… Usled velike koncentracije toksina, s jedne strane i sve viših temperatura zbog kojih dolazi do širenja krvnih sudova, s druge, vitalni organi, a posebno mozak, nemaju dovoljno kiseonika, što za posledicu ima konstantan umor i nedostatak energije.
Osim toga, zbog nedostatka sunca, naš organizam do kraja zime uglavnom potroši sve rezerve serotonina (hormona sreće) dok se istovremeno povećava nivo melatonina koji dodatno uzrokuje pospanost.

@wethepeoplestyle

KAKO SE REŠITI PROLEĆNOG UMORA
U ovom periodu našem organizmu najpotrebniji su detoksikacija i fizička aktivnost. To ne znači da bi trebalo da se podvrgnete nekom od strogih režima ishrane ili treninga već će sasvim dovoljne biti i sledeće male promene:
Hidratacija: unos telnosti od presudnog je značaja kada želimo da se oslobodimo nagomilanih toksina, pa bi sada trebalo da pijemo oko pola litre vode više nego obično. Vodu možemo menjati i biljnim čajevima, kao što su zeleni, čaj od koprive ili đumbira, koji će dodatno pospešiti izbacivanje štetnih materija.
Unos svežeg voća i povrća: svaki obrok trebalo bi obogatiti salatom od sezonskih namirnica, a pre svega rotkvicama, mladim lukom i zelenim lisnatim povrćem koji su bogati vitaminima i dijetalnim vlaknima. Kada je reč o voću, i dalje ne treba odustajati od citrusa jer sadrže antioksidanse i vitamine koji su važni za jačanje imuniteta.
Lagani obroci: jedite hranu koja se lako vari, kao što su čorbe i variva, zatim belo meso, riba, salate…
Fizička aktivnost i boravak na svežem vazduhu: kada smo fizički aktivni kroz znojenje izbacujemo toksine, ubrzavamo metabolizam i pospešujemo varenje. S druge strane, boravak na suncu od presudnog je značaja da nadoknadimo zalihe seratonina koje smo potrošili u zimskom periodu.

@lucywilliams02

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @matildadjerf
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite