17.08.2015

Korisni trikovi zahvaljujući kojima ćete se rešiti loših navika u ishrani

Koliko puta ste odlučili da počnete da se hranite zdravo, a potom posle samo nekoliko dana odustali od svoje lepe ideje i vratili se starim navikama? Razlog tome je što uglavnom pravimo velike promene u ishrani kojih se teško pridržavamo, jer ni jedna velika promena nije laka. Tranzicija sa nezdrave na zdravu ishranu ne mora uopšte da bude drastična, već u svoju svakodnevnu rutinu možemo samo da promenimo nekoliko sitnica. Tako ćemo neprimetno uneti u svoj život zdrave navike kojih ćemo se kasnije lako pridržavati.

1p i 16815

Prvo pravilo uravnotežene ishrane glasi da nikada ne smemo preskakati doručak. Ukoliko spadate u osobe koje već imaju naviku da konzumiraju najvažniji obrok u danu, umesto odlaska u pekaru ili sendviča sa belim hlebom, napravite sebi sendvič od besgluteinskog ili integralnog hleba i obogatite ga sezonskim povrćem. Dok umesto majoneza iskoristite kremasti avokado. Nećete primetiti veliku razliku u ukusu, a vaš obrok pružiće vam potrebnu energiju za početak dana. Oni koji su do sada preskakali doručak, neka umesto oblinog obroka pojedu ovsenu kašu ili ukusan smoothe. Na taj način lako će steći naviku da u jutarnjim časovima obeduju.

2p i 16815

Ako imate naviku da jedete nezdrave grickalice poput grisina ili čipsa, ne morate sebe lišavati tog zadovoljstva. Samo ih jednostavno zamenite zdravim orašastim plodovima kao što su indijski orah ili badem. Sveže povrće takođe može biti odlično za grickanje. Probajte sa šargarepom ili krastavcem. Oduševićete se.
Želite li da se rešite potrebe za slatkišima, imajte uvek pri ruci sušeno voće koje će zadovoljiti vašu potrebu za šećerom, ali je ujedno hranjivo. Kada baš ne možete da se odreknete čokolade, birajte onu sa visokim procentom kakaa. A kada spremate kolače umesto belog brašna koristite ono od celog zrna jer nećte primetiti razliku u ukusu, a ono će koristiti vašem zdravlju.

3p i 16815

Da biste se oslobodili navike da naručujete brzu hranu u kasnim večernjim časovima kod kuće, imajte u zamrzivaču uvek neko unapred pripremljeno jelo koje možete podgrejati za svega nekoliko minuta u mikrotalasnoj pećnici.
Umesto suncokretovog birajte maslinovo ili kokosovo ulje, beli pirinač zamenite kvinojom, a u salatu stavljajte grčki jogurt umesto pavlake ili majoneza.
I za kraj, izbacite gazirana pića i steknite naviku da pijete čajeve umesto njih.

Poslednje vesti
Ne propustite