01.04.2015

LCHF dijeta: Najbolji izbor za gurmane koji žele da se reše viška kilograma

Imamo dobre vesti za sve gurmane! Od sada možete uživati u vašim omiljenim specijalitetima bez da vas grize savest da ćete uneti prekomeran broj kalorija. Vaše rešenje zove se LCHF dijeta odnosno LCHF način ishrane.
U pitanju je poseban režim koji podrazumeva unos znatno manjih količina ugljenih hidrata i povećanje unosa masnoća koje kod ove dijete predstavljaju glavni izvor energije. LCHF zagovara smanjen unos ugljenih hidrata, na račun proteina i masnoća.
Kada su u pitanju masnoće, poslednjih godina se vode značajne rasprave o tome koliko su one zaista štetne za naš organizam. Jer, iz sve više studija proizilazi zaključak da su se nekadašnji autoriti na polju ishrane malo prevarili i više od tri decenije davali pogrešne preporuke koje se odnose na izbegavanje određenih vrsta masnoća. Zvanične preporuke koje i danas važe su: izbegavajte zasićene masnoće (masnoće uglavnom životinjskog porekla) i koristite one nezasićene (različita ulja, margarini kao i bijne masti). Nove, nezvanične, preporuke glase: jedite dosta zasićenih masnoća, ništa strašno vam neće biti ali izbegavajte ulja i hidrogenizovane masnoće kao i ugljene hidrate. Inače, sve je više potvrda da je LHCF najdelotvornija u smanjenju telesne težine i borbi protiv povišenog šećera.
Ukoliko želite da se hranite po pravilima LCHF-a potrebno je da jedite meso, ribu, zeleniš koji raste iznad zemlje i prirodne masnoće, na primer puter, a da zaobiđite šećer, hleb, testa, pirinač, krompir…
Hranu konzumirajte onda kada ste gladni dok se ne zasitite, ali se nemojte prejedati. Ne treba brojati kalorije, niti meriti gramažu hrane. Takođe je potrebno zaboravite polugotova i gotova jela, kao i lajt i dijetalnu hranu i pića. Mehanizam po kome “radi” LCHF je jednostavan: kada se u ishrani izbegne šećer i smanji unos ugljenih hidrata, tada se stabilizuje nivo šećera i opada nivo insulina. Iskorišćavanje masti se povećava i čovek se oseća sitijim a kilogrami odlaze.
Bez griže savesti možete jesti sve vrste mesa – goveđe, svinjsko, pileće, divljač. Masnije meso je korisnije, a taskođe i pileća koža. Ako je moguće, birajte ekološki proizvedeno meso. Ribe i morski proizvodi se takođe preporučuju, naročito oni koji su masni. Jaja, sosevi i umaci su takođe preporučljivi, ali koristite puter i pavlaku kod pripremanja, jer će jela biti finija i zasitnija. Takođe je preporučljivo kokosovo, maslinovo i ulje od repice. Sav zeleniš koji raste iznad zemlje kao što je karfiol, brokoli, prokelj, zatim špargla, tikvice, patlidžan, masline, spanać, pečurke, krastavci, salata, avokado, luk, paprika, paradajz… Mlečni proizvodi se takođe trebaju nalaziti na vašem meniju i birati uvek najmasnije: pravi puter, pavlaku sa 40% masnoće, kajmak, masne sireve, masne grčko/turske jogurte. Mleko i malo masni proizvodi od mleka sadrže mnogo šećera. Izbegavati šećerenje, dodavanje bilo kakvog aditiva za ukus kao i posne jogurte. Jedite i koštuničavo voće, bobičasto voće.
Treba izbegavati šećer, gazirane napitke, voćne sokove, “sportska” pića, čokoladu, peciva, zatim suhomesnate proizvode zato što sadrže neželjene aditive. Sladoled, pahuljice za doručak, zaslađivače. Kada su u pitanju ulja izbegavajte suncokretovo, kukuruzno i sojino jer su bogata omega 6 masnim kiselinama koje su prilično štetne. Izbacite iz upotrebe i hleb, testa, pirinač, krompir, čips, zobenu kašu, musli… Proizvodi od “celog zrna” nisu dobri, ali su manje štetni. Korenje repe, celera, koristiti samo u manjim količinama. Ne koristite margarin već samo puter, zatim pivo, slatko i sušeno voće.

Poslednje vesti
Ne propustite