04.05.2015

Meditacija za početnike: Drevna tehnika opuštanja koja menja živote

Reč meditacija potiče od latinske reči meditatio što u prevodu znači bilo koja vrsta fizičke i intelektualne vežbe dok je vremenom počela da se koristi za označavanje mentalne vežbe. Meditacija je smireno stanje organizma koje ima za cilj umirivanje i opuštanje uma i dolazak u takozvano stanje bez razmišljanja. Kao tehnika psihološke relaksacije, meditacija se praktikuje kako bi se neutralizovale posledice stresnog života savremenog čoveka. Reč je o veoma efikasnoj metodi oslobađanja uma od nepotrebne tenzije i duboko ukorenjenih kompleksa. Jer kroz meditaciju možemo eliminisati nemirne misli i opustiti naše telo.
Razvijajući naviku meditacije, smanjujemo stres i bes koji se prožima kroz naš život. Postoje različiti oblici meditacije, a u savremenom svetu najpopularnije su vođene meditacije. Međutim, prava meditacija zahvaljujući kojoj u pravom smislu te reči možemo da prodremo u dubinu naše duše jeste izvorna meditacija. Praktikuje se tako što opušteno legnete ili sednete i samo dišete. Trudite se da se oslobodite svih vaših misli i da samo dišete. Cilj je razvoj svesnosti i staloženost, odnosno prihvatanje onoga što osećate. Razvijanjem svesnosti dovodimo sebe u stanje da sve manje i manje imamo potrebu da reagujemo na nešto što je prolazno.
Vezivanje je izvor cele ljudske patnje. Ukoliko nam se nešto ne sviđa, a prisutno je u našem životu, osećamo se loše. Ili postoji nešto što nam se izuzetno sviđa, ali trenutno ne posedujemo, i opet, postajemo nesrećni. Ovo je začarani krug iz koga meditacija pokušava da nas izvuče. Povezujemo objekte za koje smo se vezali sa osećanjima u našem telu. Ukoliko smo uspeli da bar malo razvijemo svesnost, možemo jasnije osetiti te emocije i znati da su one prolazne. Tako nećemo reagovati na prvu loptu, u jeku besa i jakih emocija, već ćemo dozvoliti da bes, žudnja ili bilo koja druga emocija prođu pored nas, a zatim rešiti situaciju sa racionalnim i staloženim umom.
Kada odlučite da meditirate, izaberite tiho i prijatno i sedite ili legnite u pozu koja vam najviše odgovara. Bitno je da su vam leđa prava. Kako udišete duboko i polako, osetite energiju i lakoću vašeg tela. Kako izdišete, oslobodite se tenzije i uživajte u opuštanju od napetosti. Sam proces posmatranja daha pomoći će vam da smirite um. Fokus na disanje pomoći će opuštanju uma i tela. Osnovna tehnika meditacije omogućava vam da naučite da opustite telo i stavite um pod vašu kontrolu. Pokušajte sa bar 15-20 minuta meditacije svaki dan.
U početku, primetićete da je vaš um veoma neorganizovan i neobuzdan. Kako vreme bude odmicalo i vi budete sticali više iskustva u meditaciji, vaš um će postajati sve mirniji. Javiće vam se iskušenja da “pratite” različite misli koje vam se pojave u glavi tokom meditacije, ali tada je potrebno ponovo se skoncentrisati na disanje. Ukoliko primetimo da smo mislima odlutali od meditacije, potrebno je odmah vratiti fokus na disanje. Što više budete upražnjavali meditaciju, sve duže ćete moći da ostanete u stanju bez misli, a vaš život će korak po korak postati sve lepši i ispunjen životnom radošću umesto dosadašnjim stresom.
Otkrite zbog čega svetske zvezde poput Jessice Albe ili Oprah Winfrey praktikuju ovu drevnu veštinu.

Foto: Instagram/jessica alba

Poslednje vesti
Ne propustite