20.12.2016

Mind detox: Pet lakih načina da se oslobodite loših misli

Kvalitet naših života najčešće ne zavisi od bankovnog računa, odnosa u porodici ili kvalitetu ljubavne veze. Ono što nas čini srećnima ili nesrećnima zapravo su naše misli. Um ispunjen mislima koje nas opterećuju stvara mentalni pritisak koji nas iscrpljuje i parališe. Dobra vest je da se misli mogu kontrolisati te svoju energiju lako možemo preusmeriti u pravcu kreativnih ideja čime ćemo smanjiti napetost i uneti radost u svakodnevicu. Zato vam preporučujemo da isprobate neku od narednih tehnika mentalnog detoksa koje će garantovano uneti spokoj u vaš život.

1. Lagano započnite dan

Priuštite sebi sporo buđenje. Ne ustajte iz kreveta iste sekunde kada vam zazvoni sat i naročito nemojte odmah da počnete da razmišljate o obavezama koje vas čekaju. Provedite makar pet minuta opuštajući se i slušajući svoj unutrašnji glas koji vam šapuće neke lepe misli. Ovakav način buđenja će vas učiniti mnogo opuštenijim i spremiće vas za dobar nastavak dana.

2. Usporite svoje misli

Pozabavite se svojim mislima! Izaberite onu koja vas najviše nervira i najčešće se ponavlja, pa je ponovite u svojoj glavi potpuno usporeno. Ovo ponavljajte dok ta misao ne izgubi smisao. Prvo što ćete primetiti jeste koliko je ona bila neproduktivna i onda ćete uspeti da je se otarasite jednom za sva vremena.

3. Zapišite svoje misli

Stvari koje su nam bitne često premotavamo u glavi kako ih ne bismo zaboravili. Sledeći put kada se dogovorite sa nekim da izađete, ili kada se setite da morate kupiti nešto u prodavnici – zapišite to. Nije bitno da li u notes koji nosite sa sobom ili mobilni telefon – zapisivanje će učiniti da osetite da ste zapamtili to što vam je bitno, i onda mozak neće osećati potrebu da ponavlja jednu istu stvar non-stop. Dobro je i zapisivati misli pred spavanje, jer ćete tako utonuti u mirniji san. Mozak je pun informacija koje se smenjuju, a tako što ćete zapisivati ono o čemu razmišljate ispraznićete ga i osloboditi se psihičkog pritiska.

4. Odagnajte opterećujuće misli

Misli nemaju svoj sopstveni “um” i “volju” – lako ih je odagnati. Nekome pomaže medatacija, nekome sviranje, plesanje, joga, šetnja, čitanje inspirativne knjige. Pronađite ono što vam pomaže i posvetite dovoljno vremena tome, jer kreativnost i mašta ne postoje u umu koji je zauzet.

5. Obratite pažnju na to kako se osećate

Ovo nema nikakve veze sa tim kako mislite da se osećate, već sa tim kako se vaše telo i biće osećaju. Telo uvek pokušava da vam privuče pažnju, ali retko uspeva zbog preokupiranog uma. Da li se osećate opušteno, umorno, srećno, užurbano, žedno, gladno, premoreno ili vam treba dobro istezanje? Ignorisanje potreba tela drži energiju zarobljenu u glavi. Kada svoju svest odaljite od spoljašnjeg sveta i usmerite na telo brže ćete primećivati kako se zapravo osećate i koje fizičke potrebe imate.

Foto: Instagram/theslowtraveler

Poslednje vesti
Ne propustite