17.03.2017

Modne avanture Anike Božić

Nekadašnja manekenka, a sada dizajnerka nakita Anika Božić oduvek je negovala ženstveni stil odevanja koji najbolje odgovara njenoj blagoj prirodi i nežnim crtama lica. Odrastajući okružena ženama u porodici je imala najveće modne uzore od kojih je naučila značajne lekcije o tome kako bi žena trebalo da brine o svom izgledu. Stoga ne čudi da je danas pravi primer dame nove generacije, a njen odmereni stil i istančan osećaj za estetiku utkan je u svaku odevnu kombinaciju koju ponese. I dok u privatno uglavnom bira jednostavne, ali chic outfite, za potrebe fotografisanja uvek je spremna na modne avanture.    
Jeste li još od malih nogu voleli modu i lepu
odeću?
– Oduvek sam imala izražen osećaj za estetitiku i bila sam opčinjena detaljima koji su prevazilazili okvire mode. Barbike, barbie aksesoari i sva propratna barbie oprema bez premca su bile najinspiratvinije igračke mog detinjstva, naročito u estetskom smislu. Na osnovu fotografija i priča iz detinjstva, mogu da zaključim da me je mama uvek oblačila u zenstvene kombinacije, a sve to bilo je praćeno dugom negovanom kosom.
Koliko su mama i starija sestra uticale na formiranje vašeg stila?
– Konstantna doteranost i svakodnevna ekstravagancija moje mame me inspirišu do danas. Iako se stilski odlučujem za “smirenije” kombinacije, neretko se desi da mama i ja istovremeno, na različitim krajevima sveta kupimo identične odevne komade.

1ab 16317

Koje su glavne modne lekcije koje ste naučili dok ste se bavili manekenstvom?
– Dugogodišnje bavljenje manekenstvom donelo je višestruke korisne lekcije. Pre svega, imala sam priliku da nosim garderobu i šminku koju privatno ne bih ni razmatrala. Mogu da kazem da je sticaj takvih okolnosti proširio moje modne horizonte.
Poslednjih godina živite u Parizu, jeste li i sami fascinirani stilom odevanja Francuskinja koji je popularan u čitavom svetu?
– Mislim da su te čuvene Francuskinje o čijem stilu ceo svet priča pripadnice starijih generacija i da bi mlađe u mnogim aspektima mogle da se ugledaju na njih. Ono što povezuje sve generacije Parižanki je gotovo urođena nonšalantnost i činjenica da ni jedna Francuskinja neće dozvliti bilo kom odevnom komadu da ostavi jači utisak od nje same.
Koji su vaši omiljeni modni brendovi?
– Osamdesetih i devedesetih cela modna industrija uključujući dizajnere, stiliste i magazine bila je neuporedivo eksperimentalnija. Danas, u eri gde velike korporacije upravljaju brendovima i gde se kreativni direktori i filozofija brenda smenjuju svake 2 – 3 sezone, odgovor na to pitanje je krajnje komplikovan. Bez obzira na sve, već nekoliko godina u nazad, brend koji favorizujem je Fendi. Fendi aksesoari su inovativni, a konfekcija je istovremeno bajkovita i nosiva. Takođe, veoma mi se dopadao Sant Laurent na čelu sa Hedi Slimane-om i nadam se da Anthony Vaccarello ostati dosledan tom konceptu.
Postoje li komadi u vašem garderoberu koje posebno volite?
– Svaki komad u mom garderoberu je pažljivo odabran i čuvan. Teško mi je da izdvojim jedan. Recimo da mnogo volim Fendi kolekciju aksesoara za tasne, takozvane “Monsters”. Pored besprekorne izrade i jedinstvenog dizajna, dopada mi se ideja da svaki “član kolekcije” ima svoje ime, a kroz reklamne kampanje su i oživljeni i dat im je karakter.

2ab 16317

Koje su vaše omiljene shopping destinacije?
– Pariz, London, Milano i Njujork nude najviše mogućnosti, ali zahvaljujući globalizaciji sve metropole su postale odlična mesta za shopping. Pariz najbolje poznajem i selekcija u buticima najviše odogvara mom ukusu. Na putovanjima često otkrivam fenomenalne autentične proizvode lokalnih dizajnera, koje rado kupujem i nosim.
Spadate li u majke koje vole da im dete uvek bude lepo obučeno i kupujete li često stvari za svog sina?
– Apsolutno, od kada sam dobila sina, on je u svakom, pa i u smislu shoppinga postao prioritet. Ne mogu da odolim baby stvarima i na žalost često mi se desi da kupim stvari koje su prelepe, ali nefunkcionalne.
Utičete li i na stil odevanja vašeg supruga?
– Muška moda inspiriše žensku i obrnuto. Gledano iz tog aspekta, verujem da inspirišem.
Tokom prosle godine počeli ste da se bavite dizajnom luksuznih narukvica, imate li omiljene modele među njima?
– FMBM je nedavno pokrenut i mislim da mnogi ljudi, pogotovo na ovom području nisu upoznati sa konceptom brenda. FMBM koncept, rođen je kao odgovor na masovnu proizvodnju i sa željom da proces dizajniranja i pravljenja ekskluzivnog nakita ponovo predstavi kao izuzetan. Naime, ono što FMBM izdvaja je mogućnost da na osnovu ponuđenih elemenata, shodno vašem ukusu i budžetu, možete da dizajnirate narukvicu. Narukvice su namenjene muškarcima i ženama, dostupne su isključivo u plemenitim materijalama, 18-kartnom zlatu i dijamatima. U predstojećem periodu planiramo da predstavimo i druge proizvode.

3ab 16317

Foto: Đorđe Bukvić

Poslednje vesti
Ne propustite