13.03.2017

Najpoželjniji komad sezone: Majice sa feminističkim porukama

Klasična majica kratkih rukava oduvek je bila najpogodiniji odevni komad za izražavanje različitih stavova. Prva majica sa pisanom porukom pojavila se na naslovnoj strani magazina “Life” 1942. godine, a na njoj je stajao natpis koji je reklamirao školu za rukovanje vatrenim oružjem Američkog ratnog vazduhoplovstva. Socijalno angažovani natpisi brzo su bili prihvaćeni te su postale kreativni poligon za mnoge dizajnere. Najsnažnije poruke prenosila je britanska dizajnerka Katharine Hamnett koja je 1984. godine dospela i na svim naslovnim stranama jer je u posetu britanskoj premijerki, Margaret Thatcher, došla u majici sa natpisom “58% Don’t Want Pershing”. Time je aludirala na odluku premijerke da dopusti SAD-u da u Velikoj Britaniji postavi svoje Pershing rakete, iako se većina stanovništva tome protivila. Svi pamtimo i Naomi Campbell kada je 2005. upravo na njenoj reviji ponela majicu sa porukom “Use A Condom” kojom je naglasila svoju zabrinutost epidemijom AIDS-a u Africi. Dok je druga britanka, Vivienne Westwood poznata po svojim majicama sa natpisima o zaštiti životinja.

Naomi Campbell i Katharine Hamnett

Naomi Campbell i Katharine Hamnett

Kako su se poruke uvek odnosile na vladajuće raspoloženje u svetu, ove sezone najaktuelnije su majice sa printevima koji slave feminizam. Za njihovu popularzaciju najzaslužnija je Maria Grazia Chiuri, nova kreativna direktorka Diora, a ujedno i prva žena na čelu te francuske kuće. Ona je u svojoj prvoj kolekciji koju je predstavila u septembru prošle godine predstavila majicu sa simbolično isprintanim natpisom “We Should All Be Feminists” za koju ni sama nije mogla da sluti koliku će popularnost imati. Kako se održavanje njene revije poklopilo sa nespretnim izjavama Donalda Trumpa o pravima žena, ovaj komad postao je omiljen među pripadnicama lepšeg pola. A onda je Trump dobio izbore i čitava Amerika se digla na noge i pobunila protiv njega dok su najveće svetske zvezde, poput Rihanne svoj bunt izražavale kroz oblačenje Diorove majice sa porukom “We Should All Be Feminists”.

Rihanna u Diorovoj majici

Rihanna u Diorovoj majici

Mada su se ženska prava izražavala kroz natpise na majicama još sedamdesetih godina kada je najrasprostranjenija bila poruka “The Future Is Female”, čini se da se ove sezone istorija ponavlja. Sledeći primer nove kreativne direktorke Diora, mnogi high street brendovi uključili su u svoje kolekcije za proleće i leto majice koje slave moć žena. U galeriji smo vam izdvojili neke od najsnažnijih poruka.


Foto: strangecelebrities.com, @badgalriri, Vogue Runway, Mango, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Zara

Poslednje vesti
Ne propustite