15.10.2021

Namirnice koje bi trebalo da konzumirate kada želite da unapredite mikrobiom creva

Poslednjih godina često slušamo o tome koliko je pravilan rad creva važan za celokupno zdravlje, a ključna reč koja se tom prilikom pominje obično je mikrobiom. Za one koji ne znaju, crevni mikrobiob je skup mikroorganizama koji nastanjuju sistem za varenje, u kom postoje korisne i patogene bakterije. U normalnim uslovima, one žive u ravnoteži, jer dobre neutrališu loše pa je broj patogenih bakterija pod kontrolom. Nažalost, ovaj balans narušava se usled nepravilne ishrane, nedostatka fizičke aktivnosti, viška stresa, manjka sna i drugih loših navika. Tada loša mikroflora brojčano nadjača dobru, što se odražava na mnoge aspekte zdravlja, kao što su poremećaji u varenju hrane, opstipacija, nadutost, glavobolje, opšti umor, oticanje, alergije, i na kraju – prekomerna težina.
Međutim, baš kao što prerađene namirnice, bogate šećerima i transmastima, uzrokuju nagomilavanje loših bakterija u crevima, tako ishranom možemo da unapredimo crevni mikrobiom. U nastavku vam donosimo pet grupa namirnica, koje će vam pomoći da uspostavite ravnotežu crevne flore.

@ladyaddict

FERMENTISANE NAMIRNICE
Fermentisana hrana, poput kiselog kupusa ili krastavaca, komuhe, jogurta ili kefira sadrži veliki broj zdravih bakterija koje neutrališu loše bakterije u crevima i samim tim sprečavaju razvoj različitih bolesti.

ŽITARICE CELOG ZRNA
Žitarice celog zrna sadrže biljna vlakna, poput beta-glukana, koje razgrađuju loše bakterije iz creva i na taj način pomažu u uspostavljanju narušenog balansa.

POLOFENOLI
Polifenoli su biljna jedinjenja koja se nalaze u crvenom vinu, zelenom čaju, crnoj čokoladi, maslinovom ulju i integralnim žitaricama. S obzirom na to da ih razgrađuje mikrobiom creva, oni stimulišu rast zdravih bakterija.

PROBIOTICI
Probiotici su mikroorganizmi koji blagotvorno utiču na sistem za varenje, kao i na imuni sistem. Pravilno odabrani probiotici mogu da iscele mikrobiom creva.

PREBIOTICI
Prebiotici su vrsta vlakana koja podstiču rast zdravih bakterija. Hrana bogata prebioticima uključuje artičoke, banane, špargle, grejp, pomorandže, ovas i jabuke.

@courtneecrews

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @ladyaddict
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite