20.06.2021

Nekoliko trikova pomoću kojih ćete smanjiti unos šećera u letnjim mesecima

Mada toga uglavnom nismo svesni, za vreme leta unosimo znatno više šećera nego tokom ostatka godine, a da zlo bude veće, najčešće je to onaj najgori – beli šećer. Razlog su česti odlasci na sladoled ili iced kafu, kojom rado menjamo obični espresso ili nes frape, a da ne govorimo o tome da tokom letnjih večeri po pravilu pijemo koktele i slična slatka pića koja obiluju šećerom. Tu su i ukusne poslastice u kojima svi rado uživamo na plaži. Lista nezdravih navika je dugačka, ali srećom postoji mnogo zdravih alternativa.

1us 8716

@halfbakedharvest

Kako bi uspostavili kontrolu, a ipak uživali u slatkim radostima, najpre je potrebno da osvestite svaku situaciju u kojoj ste do sada nesvesno konzumirali šećer. Nakon toga ćete uz nekoliko trikova lako prevariti želudac. Za početak stvorite naviku da dan započinjete čašom tople vode u kojoj ste iscedili malo limuna. Na taj način reguliše se nivo šećera u krvi, podstiče se ispravan rad želučane kiseline i dugoročno se suzbija ona iznenadna želja za slatkišima.

2us 8716

@minimalistbaker

Ako ne možete bez sladoleda i sličnih slatkih užitaka, pribegnite jednostavnom triku – smrznite mnogo sezonskog voća – jagode, borovnice, banane, kasnije i dinje, lubenice, grožđe ili breskve, a potom zamrznute voćkice usitnite u blenderu i dobićete odličnu zamenu za sladoled. Ukoliko imate kalup, po istom principu napravite zdrav sladoled u kome možete uživati u neograničem količinama. Odlična alternativa za slatkiše mogu biti i ceđeni sokovi ili brzinski smoothie u čaši ili činiji.

3sc 2220

@ayearofbreakfasts

Šećer u kafi, čaju ili nekom drugom uobičajenom piću zamenite stevijom. Ovaj biljni zaslađivać ima niski glihemijski indeks i ne utiče loše na vaš krvotok kao industrijski šećer. Sve ove alternative zapravo su korak do potpunog izbacivanja šećera iz ishrane. Ako se dovoljno dugo pridržavate novih navika, vremenom ćete primetiti kako vam se sve manje jedu slatkiši, a sve više imate potrebu za voćem. Jer, davno je dokazano da šećer izaziva zavisnost i što ga više konzumirate, više će vam se jesti. A čim prođe prvi period krize, više nećete imati potrebu za njim.

4us-8716p

@helloglowblog

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @minimalistbaker
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite