nas an 4417
04.04.2017

Nutricionista Ana Petrović otkriva najvažnija pravila zdrave ishrane

Stiglo nam je lepo vreme, a to znači da krećemo da razmišljamo o višku kilograma koji smo nabacili u periodu iza nas. Odluka o prelasku na zdrav režim ishrane nikad nije laka, pogotovo ako se radi o većoj promeni životnih navika. Zato je pomoć stručnjaka ključna kada želimo da postignemo trajne rezultate.
Diplomirani nutricionista – dijetetičar Ana Petrović od 2010. godine u svom studiju pomaže klijentima da odbace loše navike, reše se viška kilograma i započnu novo, zdravo poglavlje života. Nekoliko hiljada njenih zadovoljnih klijenata ujedno su i njena najbolje preporuka.
Sa ovom poznatom nutricionistkinjom razgovarali smo o najvažnijim pravilima zdrave ishrane, prolećnom detoksu organizma, a okrila nam je i kako nastaje idealan jelovnik za svakog pojedinca.
Svakodnevno razgovarate sa velikim brojem klijenata o njihovoj ishrani. Koje su najčešće greške koje većina ljudi pravi?
- Brz tempo savremenog života za posledicu ima veliki broj nepravilnosti u ishrani. Nepravina kombinacija namirnica, nedovoljan unos tečnosti i razmak između obroka, kao i neredovni obroci dovode do neželjenih posledica na naš organizam.
Šta je ono najvažnije što savetujete svakom klijentu?
- Najvažnije je da klijenti donesu odluku da promene način života i da to bude samo njihova odluka. Ukoliko dođu na nagovor nekoga, rezultati će biti samo trenutni. Dolazak u studio sa željom da trajno promene svoje navike i usvoje savete o zdravoj ishrani, biće dovoljni da postignemo maksimalne rezultate.

Foto: The Artful Desperado

Foto: The Artful Desperado

Jesu li tri obroka i dve užine zainsta neophodni ako želimo da se pravilno hranimo?
- Ukoliko imamo više obroka u toku dana, ubrzavamo metabolizam. Zavisno od aktivnosti, godina starosti zavisi da li osoba može da ima 4-5 obroka u toku dana, ali svakako je neophodno jesti na 3-4 sata.
Doručak je najvažniji obrok – istina ili mit?
- Doručak jeste najvažniji obrok u toku dana. On obezbeđuje energiju za ceo dan. S tim u vezi, svima preporučujem da dan obavezno započnu zdravim doručkom.
O čemu sve vodite računa kada nekome pravite program ishrane?
- Vodim računa o mnogo faktora. Detaljna anamneza daje mi uvid o navikama osobe i o karakteristikama njihove dosadašnje ishrane. Objektivnu sliku o stanju klijenta daje mi merenje telesne težine, mišićne mase, procenata masti i visceralnih masti u telu, kao i kompletna krvna slika sa biohemijom na osnovu koje zdravom ishranom poboljšavamo kompletno stanje organizma.
Poznati ste kao nutricionista čiji klijenti imaju zavidne rezultate, kako motivišete ljude da promene navike u ishrani?
- Sami rezultati ih motivišu da budu istrajni i da napreduju. Jelovnici su strogo individualni i usklađeni prema njihovim obavezama tako da im to dosta olakšava. Takođe, znaju da ukoliko imaju bilo kakvu nedoumicu ili potrebu za korekcijom jelovnika, uvek mogu da mi se obrate.

Foto: Byrdie

Foto: Byrdie

Kako se vi hranite? Poštujete li uvek pravila zdrave ishrane ili sebi dozvoljavate “sitne grehe”?
- Moja ishrana se zasniva na principima koje preporučujem. Ljubitelj sam slatkiša, ali naučila sam da budem disciplinovana jer mogu da razlikujem sve prednosti zdrave i pravilne ishrane.
Nakon duge i hladne zime napokon je stiglo proleće, na šta bi svako trebalo da obrati pažnju kada je reč o ishrani u ovom dobu godine?
- Na ishranu moramo paziti tokom cele godine, ali svakako sa dolaskom proleća trebalo bi iskoristiti sveže voće i povrće kojeg sada ima u izobilju.
Da li nam je prolećni detoks zaista neophodan i kako možemo da ga sprovedemo?
- Nephodno je da očistimo telo od toksina, pogotovo ako smo se tokom zime opustili, jeli začinjenu hranu, pili alkohol… Bitno je da dan počnemo sa detoksom – bar 200ml diuretskog čaja, onda sledi doručak. Trudite se da jedete 2 užine i 3 glavna obroka. Uz obroke preporučujem što više sveže salate, a unos tečnosti trebalo bi da bude minimalno 3l na dan. Ovo su neki od načina na koje možemo da detoksikujemo organizam.

Naslovna fotografija: Promo

Poslednje vesti
Ne propustite