nas n 81019
08.10.2019

Odgovori nutricioniste na 5 najčešćih pitanja o ishrani

Zdrava ishrana jedan je od mnogobrojnih imperativa koji nam se postavljaju poslednjih godina, i mada je to najbolja stvar koju možemo da uradimo za svoje telo, i dalje se mali broj ljudi pridržava pravila na duže staze. Neki zato što ne mogu da odole prerađenoj i kaloričnoj hrani koja nam se nudi na svakom koraku, a neki zato što nemaju dovoljno informacija. Iako su nam zahvaljujući Googleu svi odgovori na dohvat ruke, činjenica je da najčešće nailazimo na kontradiktorne podatke koji mogu biti zbunjujući. Ovaj trend primetila je australijska nutricionistkinja Jessica Sepel, koju možete praviti na Instagram profilu @jshealth, zbog čega je odlučila da odgovori na 5 najčešćih pitanja koja ljudi iz celog sveta postavljaju na Googleu.

1n 81019

Jessica Sepel

Koju hranu bi trebalo da jedemo da bi imali zdrav probavni sistem i sprečili nadimanje?
- Osim ishrane, na zdravlje creva utiču i drugi faktori, kao što su stres, kvalitet sna, fizička aktivnost, lekovi koji pijete… Kada je reč o ishrani, evo nekoliko saveta:
1. Jedite hranu bogatu probioticima i prebioticima. Namirnice bogate probioticima su jogurt, kefir, kiseli kupus i drugo fermentisano povrće, a namirnice bogate prebioticima su beli luk, crni luk, špargla, zelene banane, avokado, integralne žitarice, grašak i artičoke.
2. Smanjite unos veštačkih zaslađivača, belih ugljenih hidrata, šećera, alkohola, žvakaćih guma i gaziranih pića, jer oni mogu izazvati nadimanje.
3. Napravite napitak od jabukovog sirća i vode i konzumirajte ga tokom celog dana. To će vam pomoći u stimulaciji želudačnih sokova, pa ćete brže variti hranu.
4. Jedite sporije i svaki zalogaj žvaćite najmanje 10 do 20 puta.

2n 81019

Šta mogu da uradim da bi mi koža bila kvalitetnija?
- Činjenica je da nega kože počinje zdravom ishranom, a u skladu s tim najvažnije je da vodite računa o zdravlju creva i jetre. Da bi vam creva bila zdrava sledite savete koje sam vam dala u prvom pitanju, a da bi vaša jetra bila zdrava jako je važno da svedete na minimum konzumiranje alkohola, šećera, kofeina i prerađene hrane.

Godinama se borim s viškom kilograma, kako da pronađen odgovarajući režim ishrane?
- Pre svega potrebno je da promenite fokus i da na prvo mesto stavite zdravlje, a ne izgled. Svi smo jedinstveni i imamo različite potrebe, a brojke koje vidite na vagi manje su bitne od toga kako se osećate, koliko imate energije, koliko ste fizički spremni…
Moj drugi savet je da osigurate dobar rad svoje štitne žlezde i da smanjite nivo stresa koji dovodi do disbalansa hormona i povećanog apetita. Tek onda bi trebalo da pronađete odgovarajući, individualan plan ishrane koji će vam pružiti osećaj sitosti i dovoljno energije.

4n 81019

Da li ishranom mogu sprečiti opadanje kose?
- Ishrana jako utiče na zdravlje kose, a pre svega su vam potrebni minerali: jod, selen, cink i gvožđe. Ukoliko želite instant rezultate, konzumirajte suplemente.

Kako da smanjim potrebu za šećerom u popodnevnim i večernjih satima?
- Neka vam doručak i ručak budu bogati proteinima i zdravim mastima koji pomažu u održavanju balansa šećera u krvi i sprečavaju popodnevni umor i želju za šećerom, a važno je i da vaši obroci uključuju zdrave žitarice kao što su kinoa, pirinač, sladak krompir ili bundeva. Evo još nekoliko saveta:
1. Popijte samo jednu kafu dnevno i to u jutarnjim satima.
2. Konzumirajte najmanje 2l vode, a ukoliko vežbate i više.
3. Kada osetite potrebu za šećerom, krenute u šetnju. Najčešće su svež vazduh i sunčeva svetlost sve što nam je potrebno da bi nam se energija vratila.
4. Čaj s bademovim mlekom i cimetom može biti zdrava zamena za šećer.

3n 81019

Foto: Instagram (@jshealth)

Poslednje vesti
Ne propustite