16.02.2015

Osam jednostavnih i efikasnih načina da ubrzate vaš metabolizam

Danas je ponedeljak i odličan dan da prestanete sa izgovorima i počnete da se bavite svojom ishranom. Ukoliko želite da leto dočekate u fit formi, morate već sada da povedete računa o vašoj ishrani. Ali ne i da brojite svaku kaloriju. To nikako. Najčešći izgovor gojaznih ljudi glasi da im je metabolizam spor, pa upravo zato donosimo osam odličnih načina da se rešite tog problema. Steven Macari, holistički zdravstveni stručnjak i nutricionsta tvrdi da uz poštovanje njegovih pravila, sigurno postižete rezultate. A odim što ćete biti zadovoljniji brojkom koju vidite na vašoj vagi, osetićete i da imate više energije i da ste poletni.

#1 Jedite redovito: Imajte na svaka tri sata po jedan obrok ili užinu. Ovo pravilo ste verovatno čuli bezbroj puta, ali da li ga se pridržavate? Znajte da samo redovan unos hrane može da ubrza vaš metabolizam. Na taj način, hrana koju konzumirate će se koristiti kao izvor energije, a organizam neće stvarati masne rezerve. Preskakanje obroka usporava metabolizm i stavlja telo u stanje stresa što može uzrokovati mnogobrojne hormonske neravnoteže i nedostatke hranjivih materija.

#2 Izbegavajte da brojite kalorije: Nemojte ograničavati svoj unos kalorija. To će vas dovesti samo do kratkotrajnih rezultata, ali ako izgladnjujete svoje telo, to nema uspeha na duži rok.

#3 Hrana čiji unos treba ograničiti: Određene namirnice u njihovom sirovom obliku mogu imati presudan uticaj na rad vaše štitne žlezde koja ima ključnu ulogu u radu vašeg metabolizma. Tu pre svega spada blokoli i kupus. Ne treba izbaciti unos ovog povrća jer ono ima mnoga dobra svojstva, ali izbegavati jesti ih sirove.

#4 Hrana koju treba obavezno jesti: Visokokvalitetni proteini iz ribe, jaja, govedina i piletina. Ako ste tolerantni na laktozu, mlečni proizvodi, mleko i sir su takođe odlični. Nedostatak proteina je vrlo čest problem kod žena, a može dovesti do brojnih hormonskih poremećaja.

#5 Namirnice koje treba izbegavati: Sve polinezasićene masne kiseline što podrazumeva suncokretovo ulje, kukuruzno ulje, sezamovo ulje i uopšte sva biljna ulja su izvori vrlo nestabilnih masti koje mogu dovesti do hormonskih promena u telu, a samim tim i usporavanja metabolizma.

#6 Jedite uravnotežene obroke: Stavite naglasak na proteine, ali svi obroci trebaju da uz proteine sadrže i masti i ugljene hidrate. Ima mnogo ljudi koji se odlučuju za low carb dijete (nizak nivo unosa ugljenih hidrate), ali to na duži rok donosi više štete nego koristi.

#7 Dovoljno sna: Vaše telo se obnavlja tokom spavanja tako što izlučuje različite hormone. Kada ne spavate dovoljno ili se budite umorni ili možda to ne osećate, ali vaše telo svakako oseća. To izaziva stres u što može uzrokovati naslage masnoća naročito u središnjem delu tela.

#8 Vežbajte: Redovno vežbanje je neophodno za ubrzavanje metabolizma, što ste aktivniji vaš metabolizam će biti brži.

Poslednje vesti
Ne propustite