29.03.2017

Pet najčešćih grešaka koje svi prave kada drže dijetu

Ako još niste počeli da vodite računa o ishrani i da se pripremate za leto, krajnje je vreme da počnete. Iako postoje različita mišljenja o tome koja je dijeta najbolja, postoji mnogo režima prehrane koji daju odlične rezultate i dovode do gubitka kilograma. Međutim, čak 90% ljudi ne uspevaju da svoju zamisao o mršavljenju sprovede u delo, te ili odustanu od dijete već na početku ili nakon perioda gladovanja brzo vrate izgubljene kilograme. Udruženje američkih nutricionista napravili su listu od 5 najčešćih grešaka koje svi prave kada drže dijete.

1. OČEKIVANJE BRZOG GUBITKA TEŽINE
U prvim danima dijete većina ljudi izgubi 5 do 10% težine, jer gube višak tečnosti iz organizma. Međutim, nakon toga očekuju da će se mršavljenje nastaviti istim tempom što nije moguće. Kada ne dođe do očekivanog rezltata, mnogi odustaju od novog režima ishrane.

2. IZBEGAVANJE TRENINGA
Čak i ukoliko uspete da smršate, da biste održali vitku liniju potrebne su promene u načinu života, a jedna od glavnih je redovna rekreacija.

3. OGRANIČAVANJE VISOKOKALORIČNIH NAMIRNICA
Kada krenete na dijetu potrebno je da visokokalorične namirnice zamenite niskokaloričnim. Međutim, većina ljudi to shvata bukvalno, pa potpuno iz svoje iskrane izbace visokokalorične namirnice. Na taj način im je teže da izdrže dijetu, a ukoliko to i urade, čim počnu da jedu čokoladu vraćaju izbubljene kilograme. Razlog tome je što se tokom dijete metabolizam usporava te kilogrami lakše dodaju. Zato se ne preporučuje da potpuno izbacite visokokalorične namirnice čak ni tokom dijete.

4. NE PROVERAVANJE UNOSA KALORIJA
Nakon dijete najvažnije je postepeno povećavati unos kalorija tokom dana. Da biste održali vitku liniju, morate nastaviti da brojite kalorije jer je važno da postepeno uvodite konzumiranje sve većeg broja kalorija. U tome vam mogu pomoći aplikacije za mobilne telefone.

5. VEROVANJE DA JEDNA DIJETA ODGOVARA SVIMA
Ne postoji jedan način ishrane koji odgovara svima, zato je najvažnije da izaberete dijetu koja vama odgovara.

Poslednje vesti
Ne propustite