nas m 13917
13.09.2017

Pet zdravih navika koje će ubrzati vaš metabolizam

Pored genetskih predispozicija, sve ubrzaniji način života, neadekvatna ishrana i nedostatak fizičke atkivnosti, kod sve većeg broja ljudi, dovode do usporavanja metabolističkih procesa u organizmu. Kao posledica, javlja se prekomerna gojaznost i nedostatak životne energije, zbog čega bi trebalo da što pre uvedete u svoj život sledećih 5 navika.
Dobar organizam i metabolistički procesi pomažu procesu sagorevanja kalorija koji se odvija prirodno. Iako postoje genetski faktori koji mogu da utiču na brzinu vašeg metabolizma, prema Univerzitetu Merilend, postoje i svakodnevne aktivnosti koje će pozitivno uticati na njega. Zato smo rešili da čujemo savete prof. Pamela Peeke, ugledne američke nutricionistkinje koja je otkrila trikove kojima možemo da ubrzamo metabolizam.

NE PRESKAČITE OBROKE
Preskakanje obroka zapravo može šokirati metabolizam zbog čega se javljaju nepoželjne posledice. Što se duže pravi pauza između obroka, u organizmu počinju da se dešavaju različiti procesi kojim telo nadoknađuje nedostatak hrane. Naime, ono počinje da čuva kalorije za crne dane. Kad nakon dugog vremena konačno nešto pojedete, telo će se sećati da je dugo bilo bez hrane pa će preventivno početi da skladišti više kalorija. Upravo to dovodi do usporavanja metabolizma. Najvažnije je ne preskakati doručak i početi dan zdravim i obilnim obrokom.

KONZUMIRAJTE OMEGA 3 MASNIH KISELINA
Grupa namirnica koja sadrži omega 3 masne kiseline podstiče lučenje leptina – hormona koji ima najveći uticaj na metaboličke procese u organizmu, što dovodi do ubrzavanja probavnog sistema. Zbog toga je jako važno redovno konzumirati omega 3 masne kiseline čija je koncentracija najveća u ribama poput lososa i tune. Poslednja istraživanja su pokazala da ispijanje hladne vode pre i posle obedovanja ovih riba može da podstakne organizam da sagori čak 400 kalorija dnevno. Ukoliko niste ljubitelj tune ili lososa, možete omega 3 uzimati i u obliku tableta.

UVEDITE PROBIOTIKE U ISHRANU
Verovatno ste čuli mnoge reklame za probiotike ili proizvode koji u sebi sadrže bakterije za podsticanje boljeg rada probavnog trakta. Uvođenje probiotika u ishranu je važno jer oni doprinose radu creva odnosno kroz njih unosite dobre bakterije koje ubrzavaju metabolizam i neutrališu dejstvo loših bakterija čije prisustvo u crevnoj flori zapravo dovodi do opstipacije.

DOBRO SPAVAJTE
Nedostatak sna ima veliki uticaj na probavne procese. Loše spavanje dovodi do usporavanja metabolizma, zbog čega se možete osetiti slabo i usporeno, a to će uticati i na vašu kilažu. Kada malo spavamo dolazi do poremećaja rada hormona kortizola koji počinje da podhranjuje višak masti u organizmu. Zato je jako bitno da spavate 7 do 8 sati svakog dana.

RADITE VEŽBE SNAGE
Mišići imaju veliki uticaj na sagorevanje kalorija, jer tokom dana koriste mnogo više kalorija nego masti. Što bolju mišićnu masu imate, sagorevaćete više kalorija, čak i u stanju mirovanja. Najbrži način da se izgrade mišiću jesu vežbe snage, a to će doprineti i zdravlju vaših kostiju. Rezultate ćete osetiti veoma brzo, jer će se vežbanje odraziti na celokupno zdravlje i snagu koja će biti na višem nivou.

Foto: @basebodybabes

Poslednje vesti
Ne propustite