12.10.2020

Plava zona je najnoviji koncept ishrane koji garantuje gubitak kilograma, ali i niz zdravstvenih benefita

Ako ste odlučni u nameri da se oslobodite viška kilograma ili jednostavno želite da se hranite zdravo, jedno od najboljih rešenja je da isprobate režim ishrane najdugovečnijih, najzdravijih i najsrećnijih ljudi na svetu. Svi znamo da niko od njih nema problem s viškom kilograma, a većina će vam i sama reći da je ključ njihovog zdravlja u izbalansiranoj ishrani. Upravo na ovim principima bazira se dijeta Plava zona, koja stiče sve veću popularnost širom planete.

@wethepeoplestyle

KAKO JE NASTAO REŽIM ISHRANE PLAVA ZONA?

Dan Buettner, televizijski autor i novinar Nacional Geographica godinama je obilazio planetu s jednom misijom – da upozna najdugovečnije i najzdravije ljude na svetu i istraži po čemu se razlikuju od ostatka populacije. On je došao do zaključka da postoji pet geografskih područja, sa najvećim brojem stanovništva iznad 100 godina i najnižom stopom bolesti. U pitanju su: Okinava (Japan), Sardinija (Italija), Nikoja (Kostarika), Ikarija (Grčka) i Loma Linda (Kalifornija). Ova područja nazvao je Plava zona, a na osnovu njegovih istraživanja, nastao je i istoimeni koncept ishrane.

@halfbakedharvest

ŠTA JEDU NAJDUGOVEČNIJI I NAJZDRAVIJI LJUDI NA SVETU?

Dijeta Plava zona bazira se na namirnicama biljnog porekla, koje bi trebalo da čine i do 95% ishrane. Obroci se sastoje od senzonskog voća i povrća, a pre svega se preporučuje zeleno lisnato povrće (zelena salata, brokoli, kelj, prokelj, kupus, spanać, listovi mladog luka…), zatim od integralnih žitarica, a u svakodnevni meni potrebno je uvesti i porciju pasulja i šaku oraha. S druge strane, konzumiranje ribe, mesa i mlečnih proizvoda je ograničeno. Po 100gr ribe dozvoljeno je jesti tri puta nedeljno, a tokom jedne sedmice možete pojesti ukupno 300 gr mesa i mlečnih proizvoda, ali ne odjednom.
Kada je reč o pićima, strogo su zabranjeni sokovi, kao i zaslađene vode, a dozvoljeni su čaj, kafa, voda i jedno alkoholno piće nedeljno.

@brooketestoni

PREDNOSTI I MANE OVE DIJETE

S obzirom na to da se Plava zona bazira na konzumiranju zdravih namirnica i neprerađene hrane, najveći broj osoba imaće niz benefita i za zdravlje i za liniju. Međutim, ovakav način ishrane ne mora nužno biti dobar za sve, pa pre nego što odlučite da isprobate ovaj režim trebalo bi da konsultujete dijetetičara, koji će vam reći da li Plava zona odgovara jedinstvnim potrebama vašeg organizma.
Pored toga, za osobe koje prethodno nisu previše vodile računa o ishrani i često su konzumirale prerađenu hranu ili one čiji su se obroci uglavnom bazirali na mesu, prelazak na ovaj režim može biti drastična promena i šok za organizam, pa je potrebno da postepeno isključujete iz svog menija meso i prerađene namirnice.

NAPOMENA: Istraživanja koja su do sada rađena pokazala su da Plava zona na duže staze ima niz benefita za zdravlje, ali osim pravilne ishrane, za dugovečan život veoma je bitno i da budete fizički aktivni, da ste nepušač i da izbegavate stresne situacije.

@harperandharley

Naslovna fotografija: @lucywilliams02
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite