nas nt 24217
26.06.2019

Pravila zdrave ishrane koja lako možete da usvojite

Osnovno pravilo zdrave i uravnotežene ishrane je jasno: odreknite se prerađene hrane i bacite se na zdrave namirnice. Međutim, nekada zbog nedostatka vremena nismo u mogućnosti da imamo redovne i zdrave obroke, jer dijete i programi detoksikacije zahtevaju da se posvetimo ishrani mnogo više nego što to, inače ,činimo. Zato je nekada dovoljno da se uvedu male promene, a najbolji svetski nutricionisti imaju trikove koje svako može da primeni. Prilagoditi se njihovim zdravim pravilima mnogo je jednostavnije nego što ste mislili, zato vam donosimo 5 instant brzih rešenja za uspostavljanje balansa u organizmu.

1. ODREKNITE SE HLEBA Prehrambeni terapeut Cassandra Barns upozorava da čak i integrali hlebovi imaju nizak procenat hranljivih materija te vašem organizmu neće doneti ništa, osim nadutostu. Ona preporučuje da se kao zamena koriste žitarice celog zrna, pasulj ili krompir.

2. ZA DORUČAK UVEK JEDITE PROTEINE Britanska nutricionistkinja Shona Wilkinson smatra da unos proteina za doručak dovodi do toga da duže ostajemo siti, dok će nivo šećera u organizmu biti izbalansiran. Ukoliko ujtru nemate vremena da pravite kajganu, njen savet je da uvek u frižideru imate nekoliko skuvanih jaja.

3. KONZUMIRAJTE HRANU BOGATU VLAKNIMA Nutricionistkinja Alexis Poole otkriva da prosečan čovek dnevno unese oko 18 gr vlakana dok je preporučena doza 30 gr. Vlakna du potrebna našem organizmu jer sprečavaju bolesti srca, dijabetes tipa 2, a odlična su i za probavni sistem. Kako ih najviše ima u ljuspama voća, ona savetuje da jabuke jedete sa korom i da umesto da pijete sok od ceđene narandže jednostavno pojedete celu pomorandžu.

4. NE IZBEGAVAJTE ZDRAVE MASNOĆE Will Hawkins koji je zadužen za programe ishrane mnogih profesionalnih sportista smtra da je jako važno da svakog dana unesemo bar jednu ili dve namirnice bogate zdravim mastima. Njegove omiljene namirnice su: avokado, losos, orasi i feta sir.

5. PRIUŠTITE SEBI KVALITETAN SAN Koliko god imali dobre prehrambene navike, trud vam se neće mnogo isplatiti ukoliko ne date sebi dovoljno vremena za odmor. Klinički dijetetičar Filip Koidis smatra da nedostatak sna dovodi do hormonskog disbalansa, poremećaja novoa šećera u krvi, a vaš organizam će početi da skladišti masnoće. Foto: Gather and Feast

Poslednje vesti
Ne propustite