19.04.2015

Prolećno čišćenje organizma: Sve blagodeti bezgluteinske dijete

Ishrana bez glutena trenutno je jedna od najpopularnijih u svetu, a i kod nas. Od kada je pre nekoliko godina Novak Đoković otkrio da je ova vrsta ishrane njegov izbor, mnogo je onih koji su zainteresovani za ovaj režim prehrane. Bezgluteinska dijeta je prvobitno kreirana za pacijente sa celijakijom, odnosno one koji su alergični na gluten, međutim, vremenom je ustanovljeno da daje odlična poboljšanja i kod potpuno zdravih ljudi.
Ovakav režim ishrane pre svega podrazumeva izbacivanje proizvoda od pšenice i ječma, ali ne zabranjuje korišćenje kukuruza, heljde, tapioke i soje. Međutim, strogo je zabranjena upotreba hleba i testenina sa glutenom i skoro sva industrijski prerađena hrana jer u njoj po pravilu ima bar malo glutena. To znači da trebate zaboraviti na konzerviranu hranu, peciva, kolače, sladoled i pića koja u sebi sadrže ostatke zrnastih proizvoda kao što su kvas i pivo.
Bezglutenska dijeta dozvoljava hranu pripremljenu od soje, pirinča, kukuruza i heljdinog brašna. Mogu se koristiti i proso, pirinač, aktivni suv kvasac i mleko u prahu. Osim što ova dijeta daje odlične rezultate kada je u pitanju gubitak viška kilograma odlična je i u čišćenju tela od toksina.
Mnoga istraživanja ukazuju da ovaj režim prehrane usporava starenje i stabilizuje nivo šećera u krvi, a čak i olakšava tegobe tokom menopauze.
Ukoliko se pitate kako bi trebalo da izgleda vaš dnevni meni ukoliko želite da izbacite gluten iz upotrebe preporučuje se da za doručak konzumirate proizvode od dozvoljenih žitarica, namirnice bogate proteinima, vlaknima, kao i vitaminima B grupe, folatom, gvožđem i magnezijumom. Recimo, možete izabrati bezglutenski hleb ili bezglutensku testeninu, kuvani pirinač, kuvani proso… Uz to možete jesti i sve vrste orašastih plodova, krompir ili mahunarke. Tokom dana slobodno konzumirajte masti i ulja, a prednost imaju hladno ceđena biljna ulja i ulja jezgrastog voća kao što je ekstra devičansko maslinovo ulje, suncokretovo ulje ili bundevino ulje. Slobodno jedite i ribu, meso i sve vrste voća
Trebalo bi da znate da bezglutenska dijeta nije nimalo štetna za organizam, a gluten kao protein nije esencijalan i aminokiseline koje ga sačinjavaju mogu se zameniti brojnim drugim prehrambenim izvorima.

Poslednje vesti
Ne propustite