25.07.2021

Promene koje su vam potrebne da se oslobodite viška tečnosti (i kilograma)

Svakome od nas bar nekad se desilo da ne možemo da se oslobodimo nadutosti ili da neočekivano dobijemo nekoliko kilograma viška uprkos tome što nismo povećali unos kalorija ili smanjili fizičku aktivnost. Možda ste se suočili i sa gorkom činjenicom da se iskreno trudite da smršate, ali vam to ne polazi za rukom. Ukoliko vam je bilo koji od navedenih scenarija poznat, vrlo je verovatno da patite od simptoma zadržavanja vode u organizmu. Drugi pokazatelji ove pojave su tromo i otečeno telo, kao i umorne i teške noge koje bole. Trag od donjeg veša ili čarapa koji vam se utiskuje u kožu i sporo nestaje takođe ukazuje da nešto nije u redu sa regulacijom tečnosti u vašem organizmu.
Mada višak vode u telu može biti signal bolesti jetre, bubrega, srca i štitne žlezde, u najvećem broju slučajeva javlja se zbog loše ishrane, slabe fizičke aktivnosti, dugotrajnog sedenja, stresa, manjka minerala i vitamina, menstrualnog ciklusa i, ironično, smanjenog unosa vode… Ukoliko razlog nije oboljenje, uz nekoliko malih promena možete se osloboditi ovog simptoma za svega nekoliko dana. Glavni benefiti izbacivanja viška tečnosti iz organizma su oslobađanje od nadutosti, otoka i osećanja hroničnog umora, i naravno, nekoliko kilograma manje. Nastavite da skrolujete.

@shecomesincolors

SMANJTE UNOS SOLI

Prevelik unos soli jedan je od najčešćih razloga zadržavanja vode u organizmu, pa je ovo prvi korak koji bi trebalo da preduzmete. Čak i ako niste osoba koja voli izrazito slanu hranu, trebalo bi da imate u vidu da tri četvrtine dnevnog unosa soli potiče od prerađene ili restoranske hrane. Kada sami pripremate hranu i povećate unos svežeg voća i povrća prirodno ćete stimulisati izbacivanje viška vode iz organizma. Osim toga, industrijski prerađene namirnice sadrže i brojne veštačke aditive, koji takođe mogu uticati na zadržavanje vode u telu. S druge strane, ukoliko spadate u osobe koje uvek vole da dodatno posole obrok, zamenite so drugim začinima, kao što su đumbir, origano, žalfija, biber, kim, paprika…

IZBEGAVAJTE ŠEĆERNE ALKOHOLE

Prirodni šećerni alkoholi vrsta su ugljenih hidrata koji se nalaze u voću i povrću, međutim, poslednjih godina na tržištu su veoma popularni šećerni alkoholi dobijeni sintetičkim putem, koji se zbog znatno niže kalorijske vrednosti koriste kao zamena za šećer. Najpoznatiji među njima su ksilitol (brezin šećer), sorbitol, maltitol, izomalt, laktitol… Pomenuti zaslađivači neretko uzrokuju probavne smetnje i zadržavanje vode u organizmu, stoga bi trebalo da ih izbegavate.

@pickuplimes

ODREKNITE SE CVETNASTOG POVRĆA NA NEKOLIKO DANA

Povrće iz ove grupe, poput karfiola, brokolija, kelja ili kupusa, apsolutno je potrebno našem organizmu i ne bi smeli da ga se odričemo na duže staze, ali u trenucima kada se suočavate sa zadržavanjem vode u organizmu, trebalo bi da bar nekoliko dana izbegavate ove namirnice. Cvetnasto povrće sadrži složene šećere i vlakna koja telo teško vari, pa dolazi do nadimanja i gasova. S druge strane, povrće koje sadrži veliki procenat vode, poput krastavca ili tikvica, može vam pomoći da rešite ovaj problem.

BUDITE OPREZNI S MLEČNIM PROIZVODIMA

Dobro je poznato da sa godinama gubimo enzime neophodne za razgradnju i preradu mlečnih šećera, a kao posledica toga javlja se nadutost. Da biste znali da su u vašem slučaju mleko i mlečni proizvodi razlog nadimanja, najbolje je da ih neko vreme ne konzumirate. Ukoliko primetite pozitivnu promenu, uključite ponovo ove namirnice u ishranu, ali jednu po jednu. Počnite od jogurta, potom uključite sir i na kraju mleko. Na taj način ćete lako primetiti koji vam od navedenih proizvoda stvara probleme.

@pickuplimes

OGRANIČITE UNOS UGLJENIH HIDRATA

Konzumiranje ugljenih hidrata neće direktno uzrokovati zadržavanje vode, međutim, za svaki gram ugljenih hidrata koji se skladišti u organizmu kao glikogen, telo zadržava oko tri grama vode. Kada smanjite unos ugljenih hidrata počećete da trošite glikogen, a samim tim i vodu. Svakako, ugljeni hidrati, baš kao i cvetnasto povrće, moraju biti deo ishrane, ali je jako važno da birate namirnice kroz koje ćete ih unositi. Verujemo da i sami znate da bi hleb i testeninu trebalo da izbegavate, a kao alternativu možete konzumirati žitarice celog zrna, ovas ili pirinač.

JEDITE NAMIRNICE BOGATE KALIJUMOM I MANGNEZIJUMOM

Kalijum i magnezijum su minerali koji pomažu u regulisanju ravnoteže tečnosti u organizmu, tačnije podstiču izbacivanje viška tečnosti. Namirnice bogate kalijumom su kokosova voda, peršun, batat, bundeva, narandže, tamnozeleno lisnato povrće, dok su odlični izvori magnezijuma avokado, bademi i zeleno lisnato povrće.

@wildlywholesome

HIDRIRAJTE TELO

Konzumiranje vode pomaže da se smanji nivo natrijuma u telu, pa samim tim i da se oslobodite viška tečnosti. Mada različite strudije daju različite preporuke o tome koliko bi vode trebalo popiti svakog dana, svi se slažu da ne bi trebalo da unosimo manje od dva litra, a mnogi preporučuju i konzumiranje četiri litra na dan.

POKRENITE SE

Svi znamo da redovna fizička aktivnosti ima niz benefita za fizičko i mentalno zdravlje, a jedan od njih je i stimulacija izbacivanja viška vode iz organizma. Treninzi ubrzavaju rad metabolizma, dok se istovremeno znojenjem telo oslobađa vode i elektrolita, poput natrijuma, koji uzrokuju natečenost.

@carodaur

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @wildlywholesome
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite