nas vezbaje
06.12.2019

Sedam razloga zbog kojih bi trebalo da vežbate, a nemaju veze sa gubitkom kilograma

Kada kažemo da želimo da počnemo da vežbamo, uglavnom mislimo da bi trebalo da smršamo ili da zategnemo telo, iako je spektar benefita koje nam pruža redovna fizička aktivnost mnogo veća od pukog izgleda. Činjenica je da se tokom treninga sagorevaju kalorije, ubrzava metabolizam i poboljšava tonus mišića, ali to je samo mali deo nagrade koju dobijamo kada se pokrenemo iz udobnih fotelja. Oni kojima je vežbanje deo lifestylea znaju da su im glavna motivacija zdravlje i dobar osećaj koji imaju nakon dobro odrađenog treninga. Ovde ne mislimo samo na intenzivne treninge u teretani za koje mnogi nemaju vremena ili materijalnih sredstava već na svaku vrstu fizičke aktivnosti, poput brzog hoda ili joge i pilatesa u kućnim uslovima. Ako vam i dalje nedostaje motivacija za vežbanje, donosimo vam listu benefita koje ćete imati ukoliko svake nedelje izdvojite 150 minuta za fizičku aktivnost.

1 vezbanje

@victoriasport

VEĆE SAMOPOUZDANJE

Vežbanje je odličan alat za podizanje samopouzdanja. Dok vam iz nedelje u nedelju vežbe postaju sve manje naporne, vaše emocionalno i psihičko stanje postaje snažnije, što se odražava na sve aspekte života – od posla do ljubavnih odnosa.

REDUKCIJA STRESA

Već je odavno dokazano da fizička aktivnost smanjuje stres. Zbog toga osobe sa pretrpanim rasporedom i dalje stižu da odvoje vreme za trening, jer dobro znaju da nema tog problema ili stvari koje nam idu na živce, a koje dobar trening ne može da reši.

BOLJE PAMĆENJE

Da li vam se događa da nešto želite da kažete, ili krenete da uradite, a onda shvatite da ste zaboravili šta ste hteli? Ako je vaš odgovor potvrdan, postoji dobra vest – vežbanje može pomoći u rešavanju tog problema, jer fizička aktivnost održava naš mozak i pamćenje u top formi.

2 vezbanje

@basebodybabes

VIŠE ENERGIJE

Iako vam je možda teško da poverujete u to, ali vežbanjem povećavate svoju energiju. Koliko god da se nakon treninga osećate iscrpljeno, sve obaveze koje vas čekaju posle toga izgledaće vam mnogo lakše i jednostavnije jer ste svom telu pružili pravi energetski boost.

MANJE BOLA

Dokazano je da redovna fizička aktivnost otklanja ili značajno smanjuje hronične bolove, naročito u leđima. Bilo da se radi o bolu od sedenja u nepravilnom položaju ili o nekoj ozbiljnijoj dijagnozi poput reumatiodnog artritisa i fibromijalgije, vežbe uz pomoć fizioterapeuta učiniće čuda.

SMANJUJE ŠANSE OD HRONIČNIH OBOLJENJA

U zdravom telu zdrav duh. Ako vam je u interesu zdrav, dug i što kvalitetniji život, onda bi se vežbanje trebalo da bude na listi vaših prioriteta. 150 minuta treninga nedeljno, dovoljno je da održite telo u balansu i uradite nešto dobro za svoje zdravlje.

BIĆETE SREĆNIJI

Već su mnoga istraživanja pokazala da fizička aktivnost utiče na lučenje endorfina – hormona sreće, a osim toga vežbanje stimuliše i lučenje dopamina i seratonina. Zato, ako niste zadovoljni svojim životom – pokrenite se.

3 vezbanje

@basebodybabes

Naslovna fotografija: @victoriasport
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite