22.10.2020

Sedam razloga zbog kojih bi trebalo da vežbate, a nemaju veze s gubitkom kilograma i oblikovanjem tela

Kada odlučimo da počnemo da vežbamo, naši motivi uglavnom su vezani za gubitak kilograma i zatezanje mišića, međutim, spektar benefita koje nam pružaju redovni treninzi mnogo je veći od pukog izgleda. Činjenica je da se tokom treninga sagorevaju kalorije, ubrzava metabolizam i oblikuje telo, ali to je samo mali deo nagrade koju dobijamo kada se pokrenemo iz udobnih fotelja. Oni kojima je vežbanje deo lifestylea znaju da su im glavna motivacija zdravlje i dobar osećaj koji imaju nakon dobro odrađenog treninga. Zato vam u nastavku donosimo sedam razloga zbog kojih bi trebalo da vežbate, a nemaju veze s mršavljenjem i oblikovanjem mišića.

1 vezbanje

@victoriasport

REDUKCIJA STRESA

Odavno je dokazano da fizička aktivnost smanjuje stres, zbog čega osobe s pretrpanim rasporedom i dalje stižu da odvoje vreme za trening, jer dobro znaju da nema tog problema ili stvari koje nam idu na živce, a koje dobar trening ne može da reši.

VEĆE SAMOPOUZDANJE

Vežbanje je odličan alat za podizanje samopouzdanja. Dok vam iz nedelje u nedelju vežbe postaju sve manje naporne, vaše emocionalno i psihičko stanje postaje snažnije, što se odražava na sve aspekte života – od posla do ljubavnih odnosa.

BOLJE PAMĆENJE

Da li vam se događa da nešto želite da kažete, ili krenete da uradite, a onda shvatite da ste zaboravili šta ste hteli? Ako je vaš odgovor potvrdan, postoji dobra vest – vežbanje može pomoći u rešavanju tog problema, jer fizička aktivnost održava naš mozak i pamćenje u top formi.

2 vezbanje

@basebodybabes

VIŠE ENERGIJE

Iako vam je možda teško da poverujete u to, ali vežbanjem povećavate svoju energiju. Koliko god da se nakon treninga osećate iscrpljeno, sve obaveze koje vas čekaju posle toga izgledaće vam mnogo lakše i jednostavnije jer ste svom telu pružili pravi energetski boost.

MANJE BOLA

Dokazano je da redovna fizička aktivnost otklanja ili značajno smanjuje hronične bolove, naročito u leđima. Bilo da se radi o bolu od sedenja u nepravilnom položaju ili o nekoj ozbiljnijoj dijagnozi poput reumatiodnog artritisa i fibromijalgije, vežbe uz pomoć fizioterapeuta učiniće čuda.

SMANJUJE ŠANSE OD HRONIČNIH OBOLJENJA I VIRUSA

U zdravom telu zdrav duh. Ako vam je u interesu zdrav, dug i što kvalitetniji život, onda bi se vežbanje trebalo da bude na listi vaših prioriteta. 150 minuta treninga nedeljno, dovoljno je da održite telo u balansu i uradite nešto dobro za svoje zdravlje. Na ovaj način ojačaćete svoj imunitet i smanjiti šansu od hroničnih oboljenja i svih vrsta virusa.

BIĆETE SREĆNIJI

Već su mnoga istraživanja pokazala da fizička aktivnost utiče na lučenje endorfina – hormona sreće, a osim toga vežbanje stimuliše i lučenje dopamina i seratonina. Zato svi psiholozi osobama koje nisu zadovoljne svojim život preporučuju da se rekreiraju. Ukoliko osećate strah od pandemije ili nelagodu zbog izolacije, vežbanje će vam sigurno pomoći da pronađete mir i da se ponovo osećate dobro.

3 vezbanje

@basebodybabes

Naslovna fotografija: @adrienelouise
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite