06.08.2021

Šest namirnica koje podstiču bolje raspoloženje

Osećaji praznine i tuge ili loše raspoloženja ni za koga u savremenom svetu nisu nepoznanica. Svi smo bar nekad imali dane kada smo mrzovoljni, sporije obavljamo obaveze nego obično ili smo jednostavno previše zabrinuti. U takvim trenucima rešenje obično tražimo u sitnim zadovoljstvima, a jedno od prvih je hrana. Konzumiranje slatkiša, jakih i masnih namirnica ili mnogo kafe (kada osećamo umor) obično je prva slamka spasa, međutim, to nam kasnije stvara grižu savesti, a samim tim se i neraspoloženje dodatno povećava. Zato prejedanje spada u najčešće greške koje pravimo u stresnim situacijama, mada posezanje za hranom nije loša odluka ukoliko se izaberu prave namirnice. U zavisnosti od problema koji vas trenuntno muči, u nastavku vam donosimo šest različitih rešenja.

@pickuplimes

ORAŠASTI PLODOVI ZA DOBRO RASPOLOŽENJE

Često slušamo o tome kako su losos ili tuna važni za naš mozak, i to je istina, ali omega-3 masne kiseline možete unositi i kroz orašaste plodove i semenke. Konoplje, laneno seme, orasi, bademi ili lešnjaci najbolji su izbor, jer osim takozvanih dobrih masti, sadrže i visok nivo cinka, magnezijuma i vitamine grupe B koji pomažu organizmu da što bolje iskoristi omega-3 masti.

KISELI KUPUS PROTIV STREA

Sve je više istraživanja koja svedoče o jakoj vezi između probavnog sistema i mozga. Neki naučnici, čak, probavni sistem nazivaju mozgom broj 2. Ključ zdrave probave jesu dobre bakterije, a istraživanja pokazuju da ona utiče na naše raspoloženje, smanjuje osećaj teskobe, kao i nivo kortizola (hormona stresa).
Konzumiranje kiselog kupusa sjajan je način da povećamo nivo dobrih bakterija u crevima. Kako biste osetili prave rezultate potrebno je da oko mesec dana jedete ovu namirnicu bar dva puta nedeljno.

JAJA ZA BOLJU KONCENTRACIJU

Jaja su posebno dobra jer su izvor esencijalnog nutrijenta holina koji pomaže da se formira zaštitni omotač oko nerava. Na taj način se pomaže mozgu da komunicira brže sa ostatkom tela, pa se samim tim poboljšavaju koncentracija i pamćenje. Iako možda nećete osetiti promene preko noći, ukoliko tri puta nedeljno pojedete po jedno jaje primetićete rezultate već nakon nešto više od mesec dana. Ako ne volite jaja, dobar izvor holina jeste i susam.

@halfbakedharvest

ŠAFRAN ZA ANKSIOZNOST

Istorija šafrana bogata je podjednako kao i njegovi ukus, boja i nutritivna vrednost. Mada ga zbog visoke cene mnogi nazivaju crvenim zlatom, u svetu zdrave ishrane, šafran je zaista vredan upravo koliko i zlato u svetu metala. Mnoga istraživanja pokazala su da ima slično dejstvo kao i antidepresivi. Dobra vest je da vam je potrebno jako malo začina koji možete dodati različitim jelima (najpoznatija je paelja), ali i da čak samo njegov miris deluje umirujuće na naš mozak i u istom trenutku popravlja raspoloženje.

ALGE ZA ZDRAVU ŠTITNU ŽLEZDU

Alge su odličan dodatak ishrani, jer su bogate jodom, gvožđem i drugim esencijalnim hranjivim materijama koje naš mozak voli, a među njima su i vitamini B grupe, folna kiselina i magnezijum. Svi nabrojani nutritijenti potrebni su nam za pravilno funkcionisanje štitne žlezde koja ima ključnu ulogu u tome kako ćemo biti raspoloženi i hoćemo li imati dovoljno energije. Poslednjih godina, alge se lako mogu nabaviti i na našem tržištu, a ukoliko niste navikli da pripremate obroke s algama dovoljno je da njima začinite svoju omijenu salatu, supu ili bilo koje drugo jelo.

RAKOVI ZA DOBRO PAMĆENJE

Postoji nekoliko razloga zašto rakovi utiču na pamćenje, a prvi je činjenica da sadrže visok nivo cinka. Manje poznata korist jeste ta što sadrže i visok nivo astaksantina – veoma bitnog antioksidansa. On štiti osetljive moždane strukture i samim tim poboljšava pamćenje, a zahvaljujući njemu losos i rakovi imaju crvenu boju. U kozicama je njegovo prisustvo najveće, ali nećete pogrešiti ni ako dva puta nedeljno jedete losos.

@halfbakedharvest

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @pickuplimes
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite