nas s 19519
19.05.2019

Softness• ima kupaći kostim koji dobro stoji svim ženama

U eri kada na svetskom tržištu sve više raste popularnost personalnih brendova, i Srbija je dobila mnogo zanimljivih slow fashion marki, koje se izdvajaju po tome što nude pažljive i s ljubavlju izrađene proizvode od kvalitetnih materijala. Jedan od takvih brendova je i Softness•, iza koga stoji ekonomistkinja Jovana Brzić. Ona je godinama tragala za multifunkcionalnim jednodelnim kupaćnim kostimom, koji će moći da nosi tokom čitave godine kao bodi, a onda je nastao sada već prepoznatljiv model inspirisan klasičnim baletom. Ovaj komad jedinstven je i po tome što laska ženama svih tipova građe, naglašavajući ono što treba i prikrivajući ono što ne želimo da pokažemo. Dok priprema nove modele u ponudi za leto koje dolazi, autorka Softness• a ispričala nam je svoju priču.
Koliko vam je trebalo vremena od početne ideje do nastanka prvog Softness• kupaćeg kostima?
- Softness• se godinama polako razvijao u meni sa svakim odlaskom na čas baleta, sa svakim zalaskom sunca na Adi Bojani, sa svakim udahom i izdahom i ulaženjem dublje u asanu na jogi, i sa svakim plesom do jutra u katarzičnim beogradskim noćima. Kada razvijate brend koji je ličan onda je svaki momenat života povezan s tim i predstavlja korak ka tome.

1s 19519

Zbog čega ste odlučili da dizajnirate baš jednodelne kupaće kostime?
- Brend je nastao iz moje neprestane potrage za svaršenim kostimom/bodijem, a želela sam multifunkcionalan komad koji mogu da nosim i na plaži, i u gradu i u sali za vežbanje.
Vaš dizajn prepoznatljiv je po pastelnim bojama i pročišćenim linijama, šta vam je bila najveća inspiracija?
- Inspiriciju sam pronašla u klasičnom baletu, u kome morate da proniknete u najdublju snagu u sebi da biste postigli savršenu nežnost pokreta.
Od kog materijalu su izrađujete kostime?
- Od likre visokog kvaliteta, koju uglavnom uvozim iz Italije i Španije.
Pripremate li nove modele za predstojeće leto?
- Da, polako osećam potreba za nastavkom ove priče. Softness• je slow fashion brend, pa nam je vrlo bitan odnos s kupcima. Ne diktiramo tempo već osećamo.

2s 19519

Kako ste se kao ekonomista snašli u svetu dizajna?
- Softness• je izraz nastao iz moje pobude za kreativnošću kao osnovnom ljudskom potrebom za stvaranjem. Speletom niza okolnosti i inspiracije taj izraz sam materijalizovala u formu kostima koji je pronašao svoju publiku i to me jako raduje. Sebe ne doživljavam kao dizajnera, samo radim ono u čemu uživam.
Koji su vaši glavni saveti za ljude koji žele da pođu putem svojih snova i obrobaju se u zanimanju koje je možda potpuno drugačije od onog za šta su se školovali?
- Mladi ljudi, koji rade i stvaraju danas, pripadnici su takozvane slash generacije. To znači da obavljaju više različitih poslova i vrlo često ne samo jedan već nekoliko od tih poslova nisu oni za koje su se školovali. Da li će ovakav tempo današnjice promeniti i koliko strukture obrazovanja kakve imamo danas, ostaje nam da vidimo. Ali, dok se dešavaju sve te velike transformacije svako treba da se skoncentriše na svoj mikro svet. Radite male stvari u kojima uživate, koje vas pune dobrom energijom. Razvijajte hobije i negujete talente koji mogu da budu raznoliki. Kada radite male stvari to čini da se velike poslože. Onda se otvorite i pokažite to nešto vaše najintimnije svetu. Pokrenite energiju. Verujte, budite strpljivi i hrabri.

4s 19519

Sarađujete li sa drugim dizajnerima iz Srbije i regiona i koliko često delite svoja iskustva?
- Pod etiketom People Like Us Community Worldwide okupljeni smo s još nekoliko slow fashion brendova sa kojima otkrivarivamo i čari udruženog rada, deljenja iskustva i podrške. Mentorstvo dobijeno od brenda Bleyzer, pionira slow fashion koncept kod nas, bilo je presudno na samom početku. Takođe, Concept store Jevremova 25 okuplja brendove i podstiče saradnju u regionu.
Poslednja saradnja koju smo imali sa umetnicom Katarinom Marković je bila serija fotografija Contrasts•, koja se desila iz uzajamne inspiracije i poklapanja senzibiliteta svih aktera Softness•a, prepoznatljivog Katarininog umetnickog izraza i prostora Dim u kojem su nastale fotografije.
Koliko je naše tržište spremno za slow fashion brendove kakav je Softness•?
- Došlo je vreme personalnih brendova, oseća se potreba za komunikacijom brendova i kupaca ali ona iskrena, lična. Kada uzmete komad tkanine i u njega utisnete emociju vaš brend priča. Neverovatno je da su mi pisale devojke i opisivale Softness• na isti način kako sam ga i ja videla dok sam stvarala. Prepoznavanje i poklapanje senzibiliteta je ključ. Naši kupci su vrlo spremni da podrže ono što im se dopada.

3s 19519

Foto: Katarina Marković

Poslednje vesti
Ne propustite