19.02.2017

Šta srećni ljudi rade svakog jutra da bi bili još srećniji?

Svako novo jutro označava početak novog dana, a to je ujedno i prilika da se rešimo loših i počnemo da stvaramo nove navike koje čitav naš život mogu odvesti u novi, pozitivniji smer. Pa ipak, veliki broj ljudi dan započinje mrzovoljno ispijajući kafu ili žureći na posao jer su prethodno nekoliko puta odložili zvono alarma ne bi li mao duže ostali u krevetu.
Ono što radite u jutarnjim satima ima veliki uticaj na način na koji ćete provesti ostatak dana, pa zato nema razloga da ustajete “na levu nogu”. Naučne studije su pokazale da je dovoljno da samo jedan ili dva dana započnete u pozitivnom raspoloženju i primetićete velike promene zbog kojih ćete želeti da stvorite zdrave jutarnje navike.
Pozitivni početak dana ne podrazumeva da morate da ustanete jako rano ne bi li otišli na trčanje ili uradili vežbe joge. Nekada je dovoljno da ispod ćebeta, ne ustajući iz kreveta, provedete nekoliko kvalitetnih minuta. Probajte da uključite bar jednu od 7 navika koje slede u nastavku teksta i sigurni smo da će svaki vaš dan postati srećniji i produktivniji.

1. POČNITE DAN ZAHVALNOŠĆU
Setite se svakog jutra bar 5 stvari na kojim možete biti zahvalni, to mogu biti čak i najveće sitnice kao što je recimo vaše umeće da dobro pripremate špagete ili da umete brzo da sabirate.
Istraživanja pokazuju da ljudi koji izražavaju zahvalnost na onome što imaju žive mnogo zadovoljnije i najveći su optimisti. Zanimljivo je i da oni ređe odlaze kod lekara što je najbolji dokaz da postoji jaka veza između vašeg fizičkog zdravlja i stava koji imate prema životu.

1sr 18217

2. URADITE NEŠTO ZA SVOJU DUŠU
Ukoliko volite da ispijate kafu u krevetu, zašto ne biste to priuštili sebi svakog jutra? Ili bilo šta drugo što će vas učiniti zadovoljnim kao što su recimo zagrljaji sa partnerom, maženje dece ili igra sa kućnim ljubimcem.
Kada jutro započnete onim što najviše volite to daje pozitivan ton ostatku vašeg dana.

3. PODELITE SVOJU SREĆU
Pre nego što počnete sa obavljanjem dnevnih obaveza pozoviti dobrog prijatelja ili člana porodice i recite im nešto lepo. Ukoliko nemate vremena za razgovor, SMS poruka će biti dovoljna. Možete čak i poslati mail kolegi i pohvaliti ga za dobro obavljen posao. Tako ćete biti zadovoljni što se neko baš zbog vas oseća lepo. Naučne studije su pokazale da čak i samo razmišljanje o bliskim osobama koje volimo pomaže u smanjenju bola i sresa.

4. POSTAVITE SEBI DNEVNE CILJEVE
Svejedno da li će to biti značajan cilj kao što je, recimo, da tog dana dobro uradite prezentaciju na poslu ili sasvim mali koji može biti da se tokom dana nasmejete neznancu koga sretnete, jako je važno da svakog dana isplanirate nešto lepo. Mnoga istraživanja su pokazala da je stvaranje konkretnih ciljeve najbolji vodič ka pravom putu, ali i ka ličnoj sreći. Jedino što ne trebate raditi jeste postavljanje nerealnih ciljeva koje nećete moći da ispunite. U tom slučaju ćete osećati nezadovoljstvo zbog neispunjenog plana.

2pp 19217

5. NAPRAVITE TO-DO LISTU
Česta je pojava da ljude tokom jutra preplavi gomila misli o stvarima koje je potrebno uraditi tog dana. Kako ne bi došli u situaciju da polovinu toga zaboravite i da zbog toga kasnije osećate grižu savesti, važno je da svakog jutra zapišete svoje obaveze za taj dan. Uzmite parče papira ili ih jednostavno unesite u svoj telefon. To će vam pomoći da spremni uđete u novi dan jer ćete u svakom trenutku znati šta je ono sledeće što bi trebalo da uradite.

6. ISTEZANJE
Ukoliko niste sportski tip i ne volite da vežbate potrudite se da bar svakog jutra istegnete svoje mišiće. To možete uraditi čak i u krevetu. Istegnite svaki mišić do praga bola, ali ne i preko toga. To će podstaći vaš organizam na proizvodnju dopamina, bićete mnogo raspoloženiji, imaćete osećaj samopoštovanja, ali i više energije. Nakon istezanja obavezno bar nekoliko puta udahnite duboko što će vam pomoći da budete opušteni tokom ostatka dana.

7. KREATIVNA VIZUALIZACIJA
Izdvojite nekoliko trenutaka kako bi mislili na ciljeve koje želite da ostvarite. Potrudite se da tokom razmišljanja podstaknete emociju koju bi u vama izazvalo ostvarenje tih ciljeva. To će vam “staviti” osmeh na lice koji će vas pratiti kroz čitav dana. A imajte na umu da su čak i naučnici dokazali da ukoliko uspemo da podstaknemo emociju kao da smo ostvarili određeni cilj, ubrzava ostvarenje istog.

3sr 19217

Foto: Instagram@wishwishwish

Poslednje vesti
Ne propustite