nas us 8716
27.06.2019

Trikovi uz koje ćete lako smanjiti unos šećera

Mada toga često nismo svesni, leti uglavnom unosimo znatno više šećera nego tokom ostatka godine. I da zlo bude veće, uglavnom je to onaj najgori – beli šećer. Razlog tome su česti odlasci na sladolede ili ice kafu kojom rado menjamo obični espreso ili nes frape. Izlasci u vrelim noćima ne mogu se zamisliti bez koktela i sličnih slatkih pića koji obiluju šećerom. A tu su i ukusne krofnice u kojima svi rado uživamo na plaži. Lista nezdravih navika jeste dugačka, ali srećom postoje odlična rešenja za njihovu promenu.

1us 8716

Kako bi uspostavili kontrolu, a ipak uživali u slatkim letnjim radostima, probajte da primetite svaku situaciju u kojoj ste do sada nesvesno konzumirali šećer i da uz nekoliko trikova prevarite vaš želudac.
Najpre, kao što svi nutricionisti savetuju, stvorite naviku da dan započinjete čašom tople vode u kojoj ste iscedili malo limuna. Na taj način reguliše se nivo šećera u krvi, podstiče se ispravan rad želučane kiseline i dugoročno se suzbija ona iznenadna želja za slatkišima.

2us 8716

Ako nikako ne možete bez sladoleda i sličnih slatkih užitaka, pribegnite jednostavnom triku – smrznite mnogo voća – banane, dinje, lubenice, bobičasto voće, grožđe, breskve i svo to voće, kada je smrznuto usitnite u blenderu. To će biti odlična zamena za sladoled. Možete kombinovati ukuse po želji i jesti ovu poslasticu u neograničem količinama bez grižnje savesti. Da bi efekt bio još bolji, kada vas uhvati ona neopisiva želja za slatkim, jedan brzinski smoothie od voća uvek je dobra zamena.

3us 8716

Šećer u kafi, čaju ili nekom drugom uobičajenom piću zamenite stevijom. Ovaj biljni zaslađivać ima niski glihemijski indeks i ne utiče loše na vaš krvotok kao industrijski šećer. Sve ove zamene zapravo su korak do potpunog izbacivanja šećera iz ishrane. Ako se dovoljno dugo pridržavate novih navika, vremenom ćete primetiti kako vam se sve manje jedu slatkiši, a sve više imate potrebu za voćem. Jer, davno je dokazano da šećer deluje kao droga i što ga više konzumirate, više će vam se jesti. A čim prođe prvi period krize, više nećete imati potrebu za njim.

4us 8716

Poslednje vesti
Ne propustite