29.09.2015

Vlada Savić: Inspiraciju uvek tražim u sebi

Svojim autentičnim izrazom, dizajner Vlada Savić poslednjih nekoliko sezona nametnuo se kao jedan od najboljih na domaćoj modnoj sveni. Ovaj istaknuti umetnik završio je fakultet Primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek savremeno odevanje, a nakon studija svoje znanje je usavršavao u domaćim kompanijama Tiffany i Zekstra. Uporedo sa tim, već deset godina radi u časopisu Bazar gde mu mesto modnog urednika omogućava pogled na svet mode iz drugačije vizure.
Svoju kolekciju za proleće/leto 2016, Vlada je nedavno prikazao na Nedelji mode u Londonu u okviru platforme Fashion Scout, a beogradska publika će nove modele imati priliku da vidi na predstojećem Fashion Week-u.
Šta vam je bila glavna inspiracija prilikom stvaranja kolekcije koja je prikazana u Londonu?
– Želeo sam da stvorim jednu likovnu atmosferu u kojoj preovlađuju geometrijski elementi i istraživanje forme sa dominantom u boji. Suprotstavljao sam osnovne boje sa nebojama, volumen sa ravnim formama, geometriju sa asimetrijom, plise sa novim teksturama, duh Japana sa elementima sporta, a sve u cilju pravljenja nove umetničko-modne slike. Dok sam inspiraciju za kolorit i njihove odnose pronošao u radovima američkog slikara Elsvorta Kelija i delima Kazimira Maljeviča. Inače, inspiraciju uvek tražim u sebi i to je sublimat svega onoga što gledam, čitam, slušam, i iz svih tih impresija koji se skupljaju uvek se iznedri neka ideja koju kasnije razrađujem. Pred belim papirom uvek stojim samo kad imam inspiraciju, često crtam utiske bez obzira da li radim na kolekciji ili ne. To je moj put stvaranja.
Kakve reakcije ste dobili nakon revije i koliko je predstavljanje vašeg rada u Londonu značajno za vašu karijeru?
– Cela revija koja je nosila naziv Belgrade Fashion Week Showcase i svi učesnici su pobrali sve same pozitivne kritike. Inače, Fashion Scout je jedan od najvažnijih platformi za promociju i plasman novih dizajnera u Londonu i celoj srpskoj delegaciji i ova vrste prezentacije je jako značajna, a prave reakcije u smislu posla se tek očekuju. Za mene je to ogromna lična satisfakcija jer je sam način selektovanja jedna vrsta nagrade i priznanja za moj rad, naročito ako imam u vidu da sam u februaru ove godine učestvovao i na Milano Fashion Weeku, kada sam takođe selektovan od strane Grazia Srbija da predstavljam našu zemlju na Next Glam Awards-u u konkurenciji 24 zemlje iz celog sveta. Sve to mi daje potvrdu da kvalitetan autorski rad ne ostaje nezapoženo.

1p vs 29

Kakve su vaše ambicije? Gde vidite sebe u budućnosti?
– Moj cilj je da pokušam da napravim održivi pret-a-porter brend koji će imati svoje samostalno prodajno mesto i stalne inostrane velekupce. Već sad radim na svojoj prvoj velikoj narudžbini za jedan veliki multibrend shop iz Kuvajta i to će biti prvi put da garderoba sa mojim potpisom ode van naših granica. To je način na koji ja vidim modu i kako treba da ide put jedne kolekcije, od predstavljanja na reviji do štendera u showroom-ovima po celom svetu.
Da li će i beogradska publika na Fashion Week-u imati priliku da vidi kolekciju koja je predstavljena u Londonu?
– Početkom novembra u okviru Belgrade Fashion Week-a planirana je prezentacija kolekcije za proleće/leto 2016 i svih učesnika revije u Londonu. Nadam se da ću imati vremena da predstavim proširenu kolekciju kao i novi lookbook.
Kakvu ženu imate na umu kada stvarate vaše modele?
– To je jedna savremena, modno osvešćena i hrabra žena koja voli da nosi autorske komade rađene u malim serijama. Ona želi da bude moderna, drugačija i chic.

2p vs 29

Pre stvaranja sopstvenog brenda imali ste priliku da radite za Zekstru i Tiffany, da li vam je to iskustvo sada dragoceno?
– Naravno, jer iskustvo koje sam dobio radeći u velikim modnim kompanijama predstavlja jednu vrstu modnog sazrevanja i neporocenljivu nadogradnju. Sada kada dizajniram pod sopstvenom etiketom trudim se da to znanje primenjujem u svakodnevnom radu. Mislim da je rad u modnoj industriji neophodna stepenica u karijeri svakog dizajnera. Ako pročitate biografije najvećih svetskih dizajnera možete primetiti da su gotovo svi oni radili za poznate modne kuće, pre nego što su pokrenuli sopstveni brend. U Srbiji je situacija potpuno obrnuta, ali i razumljiva jer je stanje u tekstilnoj industriji jako teško, pa su dizajneri često primorani na samostalni put i rad.
Da li je trebalo mnogo hrabrosti da osnujete sopstveni brend?
– Brend je jako velika reč i ona se ovde upotrebavlja tako olako. Možda dva ili tri dizajnera mogu da se pohvale da su napravili brend od svog imena, ja sam još na početku i svestan sam da je to dugačak put. Sa soptvenom etiketom sam krenuo kada se potpuno ikristalisala moja modna vizija i kada su se poklopile neke životne okolnosti, a hrabrost se podrazumeva na svakom novom početku šta god da radite.

3p vs 29

Sa kakvim se izazovima susreću dizajneri u Srbiji?
– Put od belog papira do krajnjeg kupca je jako dug i dizajneri se uglavnom oslanjaju na sopstvene resurse. Dizajneri u Srbiji su prinuđeni da rade sve, od nabavke materijala preko dizajna, marketinga do plasiranja robe, pa na tom putu često najmanje ostane vremena za primarni deo – dizajn. Međutim i pored svega toga ciljna grupa za autorsku modu je jako mala pa bi moralo da se promeni dosta toga u društvu da bi sutuacija bila bolja. Srećom, moje bavljanje modom se ne svodi samo na dizajn garderobe već i na uređivanje modnih strana u Bazaru, bajerski posao i profsorski rad, pa mi to znatno olakšava stvari.
Koliko vam je posao u časopisu Bazar inspirativan?
– Iako sam punih deset godina u redakciji Bazara i dalje osećam uzbuđenje dok radim. To stalno praćenje mode, istraživanje trendova, poznavanje skoro svake revije i artikla u radnjama pomaže mi da budem u dobroj modnoj kondiciji, da budem informisan i tržište mode posmatram iz potpuno drugog ugla od onog dizajnerskog. Kada pomislim da su na mom mestu nekada bili Aleksandar Joksimović, Čedomir Čedomir i Marija Kranjc osećam veliku odgovornost, privilegiju i čast.

4p vs 29

5p vs 29

Poslednje vesti
Ne propustite