18.10.2015

Yin yoga: Najbolji lek protiv stresa i negativnih emocija

Yin yoga je relativno mlada grana yoge koja se praktikuje u cilju povećanja fizičke snage, a deluje i na psihu. Odličan je izbor za sve koji žele da zaborave na stres jer smiruje um i telo i pročišćava misli. Asane u yin yogi podrazumevaju zadržavanje u određenim položajima duži vremenski period kako bi se istegli svi delovi tela. Tempo je veoma spor, potrebno je da u položajima budete koncentrisani na dah i fokusirani na sadašnji trenutak. Na taj način se omogućava otpuštanje nagomilanih misli i emocija. Odlična je za smirenje i revitalizaciju, sa dubokim energetskim i emocionalnim efektima.
Donosimo vam devet dobrih razloga da se opredelite za ovaj vid relaksacije.

1. Povećava fleksibilnost

Kroz asane u yin yogi ne delujemo samo na naše mišiće već i na vezivna tkiva između njih. Tako se povećava cirkulacija, poboljšava fleksibilnost čitavog tela i ojačavaju kosti. Takođe, deluje i da regulaciju protoka energije kroz telo.

2. Možete je praktikovati na različitim mestima

Većinu yin joga poza možete izvoditi i dok sedite za stolom, gledate TV, čitate ili ležite u krevetu

3. Podstiče ljubav prema sebi

Odličan je način da otvorimo svoje srce, blagotvorno deluje na nervni sistem i daje mogućnost telu da se duboko opusti. Deluje i na oslobađanje od strahova, podstiče empatiju i ljubav prema sebi.

4. Oslovađa od stresa

Kako živimo u svetu rokova i obaveza, najbolji način da se isključimo od svega bar na 10 minuta jeste yin yoga. Time dajete sebi mogućnost da ne radite ništa već samo dišete. Usporavajući svoj um, najbolje ćete se osloboditi od stresa.

5. Omogućava bliskost sa samim sobom

Yin yoga omogućava da postanete bliski sa svim svojim osećanjima koja često zapostavljamo. Kad umirimo svoje telo, naučimo da prepoznamo misli i da primećujemo kako ulaze i izlaze iz našeg uma. To povećava našu sposobnost da se zadržimo u sadašnjem trenutku i da se približimo sebi.

6. Podstiče nas da budemo hrabri i uporni

Asane u yin yogi nisu udobne i potrebno je da naučimo da u teškim položajima samo posmatramo svoje misli i ignorišemo nelagodu. Učimo da se umirimo i kada nam je loše, a ta tehnika se kasnije lako primenjuje i u svim životnim situacijama.

7. Ima slično dejstvo kao meditacija

Tokom vežbi učimo da svoj um oslobodimo od misli i da budemo koncentrisani na sadašnji trenutak. Na taj način upoznajemo sebe i doživljavamo iskustvo blaženstva slično onom koje se doživi u meditaciji.

8. Omogućava da se oslobodimo loših misli i emocija

Naše emocije pothranjene su u različitim delovima našeg tela. Sećanja, napetosti i druga ružna iskustva zadržavaju se u ćelijama našeg tela. Dok smo u položaju, ta duboko pothranjena iskustva isplivavaju na površinu što može da izazove različite reakcije – suze, ljutnju, frustracije, ali nakon toga dolazi do oslobađanja.

9. Pomaže nam da pronađemo mir u sebi

Balansiranjem uma, duha i tela uz pomoć ovih vežbi pronalazimo sopstveni mir koji kasnije teško može biti narušen, a samim tim počinjemo bolje da se nosimo sa svakodnevnim izazovima.

Foto: www.martialartsdxb.com

Poslednje vesti
Ne propustite