nas ng 13819
12.08.2019

Zašto osećamo glad i kad smo siti i šta možemo da uradimo po tom pitanju?

Kada se poveća nivo kortizola u organizmu imamo osećaj gladi čak iako smo sat vremena ranije pojeli obilan obrok ili čitavo popodne nešto grickamo. Glavni okidač za poremećaj lučenja kortizola, kao i insulina je stres, koji dovodi i do smanjenog nivoa seratonina i dopamina – hormona sreće. Kada smo nervozni menja se i odnos hormona gladi i sitosti – grelina i leptina, a sve to dovodi do velike potrebe za hranom, po pravilu onom najkaloričnijom. Ova vrsta poremećaja hormona najčešće se javlja kod žena koje su izložene hroničnom stresu i emocionalnom nezadovoljstvu. Kada dobiju višak kilograma zbog neuravnoteženog rada hormona, one obično pribegavaju iscrpljujućim dijetama, koje ironično, predstavljaju novi stres za organizam, pa se svi pokušaji da smršaju završavaju neslavno. Šta zaista možemo da uradimo da bismo apetit stavili pod kontrolu, pogledajte u nastavku.

3ng 13918

@mydomaine

OPUSTITE SE

Kada sledeći put osetite veliku potrebu da nešto pojedete, iako realno niste gladni, pre nego što posegnete za hranom, potrudite se da opustite telo. Fokusirajte se na sadašnji trenutak i udahnite duboko deset puta. Ova vežba neke će dovoljno opustiti da više neće imati potrebu da bilo šta stave u usta, neki će umesto čipsa odlučiti da pojedu krastavac, a čak i oni koji neće odoleti omiljenoj grickalici ili kolaču, poješće manje nego što bi to uradili da nisu umirili svoje telo.

JEDITE POLAKO

Verovatno se svima desilo da su imali tako veliki osećaj gladi da su u jako kratkom vremenu pojeli toliku količinu hrane da su posle jedva disali. Jako je bitno da steknete naviku da jedete polako, jer će vam tako telo na vreme dati signal da ste se zasitili, pa neće doći do prejedanja.

2ng 13819

@lucywilliams02

UŽIVAJTE U OBROKU

Nemojte nikada jesti dok razgovarate telefonom, radite nešto na kompjuteru, stojite ili šetate, jer ćete tako pojesti više hrane nego što je vašem organizmu potrebno. Potrudite se da sebi obezbedite prijatnu i mirnu atmosferu dok ručate. Setite se izreke da se ne priča dok se jede, koju su vam roditelji verovatno često ponavljali kad ste bili dete. Stavljanje fokusa na obrok ima mnogo prednosti.

NE OKRIVLJUJTE SEBE

Mnogo je ljudi koji pod stresom posegnu za kaloričnom hranom, a nakon toga ih obično grize savest što su to uradili. Na taj način sebi stvaraju nervozu zbog koje im probavni sistem otežano radi i prave još veču štetu.

BUDITE FIZIČKI AKTIVNI

Osim što ćete kroz fizičku aktivnost izgubiti kalorije, ona će stimulisati lučenje seratonina i dopamina. Nivo stresa će se smanjiti, a vi ćete imati manji apetit.

1ng 13819

@jeannedamas

Naslovna fotografija: @rianne.meijer
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite