Ko vlada svetom mode: Porodice koje poseduju najveće imperije

Kada se izgovori reč moda možda su vaša prva asocijacija Karl Lagerfeld ili Marc Jakobs, međutim oni su samo kretivci iza kojih stoje vladari fashion imperija u čijim rukama je ogroman kapital. Moda odavno nije poligon u kome talentovani umetnici izražavaju svoju estetiku, već jedan od najunosnijih svetskih biznisa, a kupovinom komada sa potpisom prestižnih dizajnera potrošači imaju iluziju da kupuju i viši lifestyle od onog koji realno žive. Porodice koje upravljaju najluksuznijim brendovima poseduju bogatstva koja se mere u milijardama dolara.
Izdvojili smo najmoćnije među njima.

1parnfi

Familija Arnault poseduje kompaniju „LVMH“ koja stoji iza brendova poput „Louis Vuitton“, „Dior“, „Celine“, „Marc Jacobs“, „Donna Karan“ i još četrnaest modnih marki, a osim toga poseduju nekoliko desetina kompanija koje se bave proizvodnjom vina, približno isti broj kozmetičkih marki, kao i na desetine luksuznih brendova nakita i satova. Bogatstvo ove porodice u 2012. godini procenjeno je na oko dvadeset i pet milijadi dolara. Osnivač uspešnog konglomerata je Bernand Arnault, a posao danas vodi sa svojom kćerkom Delphinom i sinom Antoinom koji je u braku sa Nataliom Vodainovom.

2parmfi

Giorgio Armani jedan je od retkih kreatora koji je osvojio modnu scenu osamdesetih godina i uspeo da zadrži vlasništvo nad sopstvenim brendom. On je u svet dizajna ušao sedamdesetih godina, a kompaniju je osnovao 1975. U svoj biznis uključio je i sestru Rosannu, kao i njene dve kćerke Silvanu i Robertu tako da je label „Armani“ postao porodična manufaktura. Njihovo bogatsvo prošle godine je procenjeno na osam i po milijardi dolara.

3ptodfi

Porodični biznis kompanije „Tod`s“ započeo je Filippo Della Valle 1920. godine. On je startovao kao dizajner cipela i pokrenuo je sopstvenu proizvodnju, a nasledio ga je unuk Diego koji je od malog biznisa uspeo da stvori svetski poznat brend. U prestižnoj kompaniji danas su mu prvi saradnici brat Andrea i sin Emanuele.

4pferfi

Salvadore Ferregamo podučavao se izradnji cipela u Napulju još kao tinejdžer, a kada se vratio u svoj rodni grad Bonito otvorio je prvu radnju u kojoj se prodavala obuća. Sa početkom Prvog svetskog rata, on je 1914. godine emigrirao u Ameriku gde je nastavio školovanje, a potom i uspešan biznis. Već 1923. bio je dizajner obuće koga su obožavale mnoge holivudske zvezde. Posle njegove smrti 1960. godine, njegova žena Wanda Ferregamo uspela je da očuva imidž kompanije, a u tome joj je pomoglo njihovo šestoro dece – Fiamma, Giovanna, Fulvia, Ferruccio, Leonardo i Massimo. Danas su braća i sestre Ferregamo vlasnici porodičnog biznisa, a u posao su uključena i njihova deca.

5pfi

Tvorci brenda Missoni, bračni par Ottavio i Rosita započeli su istoimenu liniju 1953. godine, a pet godina kasije otvorili su prvi butik u italijanskom gradu Galatareu u kome se prodavala odeća od pletiva. Jedinstevn dizajn pletiva postao je trademark ovog brenda, a familijarni biznis nastavila su njihova deca. Ćerka Angela je danas glavni dizajner u kompaniji, sin Luca je kreativni direktor, a unuka Margherita dizajnira asesoare. Rosita je i dalje aktivna u poslu i vodi liniju „Missoni Home“.

6ppinfi

Jedan od najuspešnijih francuskih biznismena prošlog veka Francoisa Pinault osnovao je kompaniju „Kering“ 1963. godine i od nje stvorio ogromnu imeriju u čijem vlasništvu su između ostalog i brendovi „Gucci“, „Balenciaga“, „McQueen“… Njegov sin Francois-Henri pridružio se porodičnom poslu 1987. i promenio je nekoliko pozicija dok 2002. godine nije došao na čelo izvršnog odbora. Otac mu je 2009. potpuno prepustio vođstvo nad konglomeratom, a ovaj biznismen javnosti je poznat i kao suprug glumice Selme Hayek sa kojom ima ćerku.

7pprafi

Braća Mario i Martino Prada otvorili su 1913. godine radnju „Fratelli Prada“ u Milanu u kojoj se prodavala odeća od kože. Nisu ni slutili da će njihovo ime decenijama kasnije postati sinonim za istančan ukus. Nakon Martinove smrti, kompanije je vodio Mario, a kada je i on 1958. godine preminuo na čelo kompanije došla je Luisa, ćerka njegove žene. Porodični biznis doživeo je ekspanziju tek nakon što je Miuccia Prada, Mariova kćerka, preuzela vođstvo 1977. godine. Ona je od obične fabrike za izradu odeće od kože, stvorila jedan od najprepoznatljivijih svetskih brendova. U tome joj je najviše pomogao Partizio Bertelli za koga se kasnije i udala.

8pverfi

Imeriju Versace stvorio je čuveni Gianni Versace koji je svoj tada mali biznis započeo 1978. Tokom osamdesetih i devedesetih godina njegova kompanija doživela je ekspanziju svetskih razmera, ali je talentovani dizajner ubijen ispred svog doma 1997. Tada na čelo imperije stupa njegova sestra Donatella koja se u prvim godinama poslovanja nije dobro snalazila. Od 2004. nakon velike reorganizacije, kompanija ponovo doživljava ogromne uspehe, a njena vrednost danas iznosi oko pola milijardi dolara.

9pnepfi

Porodica Wertheimer najpoznatija je po vlasništvu nad „Chanelom 5“, ali to je samo jedan u nizu brendova koje poseduju. Uspešnu kompaniju vode braća Alain i Gerard, francuzi jevrejskog porekla čije se bogatstvo procenjuje na oko deset milijardi dolara. Čitav biznis započeo je njihov deda Pierre koji je 1924. godine kupio sedamdeset procenata „Chanel Parfume“ kompanije i na taj način je osigurao budućost svojoj familiji.

Podeli

Scroll to Top