Loewe je trenutno najpopularniji brend, a Loewe x On Cloudtilt 2.0 patike su najtraženiji proizvod u drugom kvartalu 2024. godine
Platforma Lyst objavila je pre dva dana svoju tradicionalnu Index listu, u okviru koje na kraju svakog kvartala rangira modne brendove i njihove komade, a na osnovu statističkih podataka o tome koliko koji proizvod ima pregleda i koliko se kupuje. Da bi se još bolje pratila traženost brendova ili komada, platforma uključuje i druge statističke podatke kao što su broj spominjanja, aktivnosti i angažmana na društvenim mrežama, zbog čega je Lyst Index lista danas najrespektabilniji pokazatelj popularnosti u modnom svetu.
Loewe je najpopularniji brend
Najznačajniji podatak Lystove Index liste za drugi kvartal 2024. godine jeste činjenica da je Loewe postao najpopularniji brend na svetu. Tu poziciju do sada je držao Miu Miu, dok je na drugom mestu bila Prada, koji su sada pali na drugo odnosno na treće mesto. Značajan pomak brenda Loewe (koji je prethodno bio na trećem mestu) dogodio se zahvaljujući nizu mudro osmišljenih marketinških poteza u prvoj polovini ove godine. S druge strane, tradicionalno velika potražnja za njihovim torbama od rafije i atlet majicama sa anagramom dovela je do toga da je pretraga brenda porasla za 29% u odnosu na prethodno tromesečje.
Među najznačajnijim marketinškim potezima koje je brend imao od početka godine svakako je saradnja sa Met Gala događajem tačnije odluka da Loewe bude jedan od sponzora. Kreativni direktor brenda Jonathan Anderson bio je zadužen za stajling Anne Wintour, koja prvi put nije nosila Chanel već Loewe kreaciju. Osim nje, Anderson je za ovaj događaj radio toalete i za Arianu Grande i Taylor Russell.
Ne smemo zaboraviti ni da je upravo Anderson bio zadužen za kostime u najpopularnijem filmu od početka godine – Rivali, a Zendaya, Ayo Edebiri i Jonathan Bailey nosili su njegove kreacije na press turneji (setimo se samo hype oko I Told Ya majice). Na sve to, Loewe je imao nekoliko odlično osmišljenih kampanja i saradnji sa mnogim zvezdama, a poslednja u nizu bila je sa Danielom Craigom.
Kada je reč o ostatku liste, na četvrtom mestu je Saint Laurent koji je prethodno bio na petoj poziciji, dok je Bottega Veneta sa četvrtog pala na peto mesto. Slede Versace, Balenciaga, Jacquemus, Monclear i Gucci, a zanimljivo je i da je brend Coach posle dužeg vremena jedan od 20 najpopularnijih brendova. U Lystovoj analizi tvrdi se da je razlog tome činjenica da najveći dizajnerski brendovi konstantno podižu cene svojih proizvoda, a da je Coach uspeo da pronađe pravu meru između luksuza i prihvatljivih cena.
Najpopularniji komadi u drugom kvartalu ove godine
Na listi najpopularnijih komada našla su sa čak tri modela patika. Prvo mesto zauzeo je Loewe x On Cloudtilt 2.0 model dok su na drugom Adidas SL 72 patike. Na listi su se našle i patike brenda Dries van Noten koje su na devetom mestu.
Treće mesto najpopularnijih komada u drugom kvartalu ove godine pripalo je Tabby torbi pomenutog brenda Coach, na četvrtom je pletena košulja mladog brenda Casablanca, a na petom pletena Santa Croce torba sve popularnije kuće Dragon Diffusion. Kompletnu listu pogledajte ovde.
Tekst: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: @loewe
Foto: Instagram, Lyst