Miu Miu je ponovo brend godine, evo ko se još našao na čuvenoj „Year in Fashion“ listi za 2023. godinu

Platforma Lyst objavila je juče svoju tradicionalnu „Year in Fashion“ listu, u okviru koje su rezimirali sve najznačajnije trendove i trenutke u svetu mode tokom 2023. godine. Na osnovu pretraživanja 200 miliona njihovih kupaca (koliko ih je bilo ove godine), Lyst je detektovao sve najtraženije komade i brendove, najuticajnije ličnosti u svetu mode, najzanimljivije momente… Godinu koju ispraćamo opisali su kao istovremeno tihu, šokantnu, virtuelnu i viralnu, a s tim u vezi primetili su dve potpuno suprotne tendencije. Dok s jedne strane imamo hrabre kupce koji prihvataju neustrašive modne tendencije, s druge su oni koji „igraju na sigurno“ i okreću se tihom luksuzu.

Najznačajnije mesto na listi zauzeo je Miu Miu, koji je drugi put zaredom proglašen brendom godine. Tome su najviše doprineli njihov viralni komadi poput kardigana od kašmira i baletanki, zatim odlične modne kolaboracije sa brendovima New Balance i Church’s, ali i kampanje sa it devojkama kao što su Kendall Jenner i Gigi Hadid. Statistika kaže da je potražnja za njihovim baletankama u periodu između marta i septembra porasla za 75% u odnosu na isti period prošle godine, a drugi najtraženiji komad bio je kardigan od kašmira sa Miu Miu logotipom koji je predstavljen u okviru kolekcije jesen/zima 2023.
S druge strane, za logo godine proglašen je Loewe Anagram, koji je prema Lystu bio najtraženiji luksuzni motiv u proteklih 12 meseci. Najpopularnije su bile njihove torbe od rafije sa logotipom, odlično su se kotirali i kaiševi i kožne tašne, a potražnja za belom atlet majicom sa anagramom porasla je za čak 132% u odnosu na prošlu godinu.

Titulu najpopularnije obuće dobile su mrežaste baletanke brenda Alaïa dok su patike godine definitivno adidas Samba. Osim što su ovaj model ponele slavne ličnosti kao što su Bellu Hadid, Kaia Gerber, Hailey Bieber, A$AP Rocky i Harry Styles, ovakvom razvoju situacije najviše je doprinela druga adidas Samba x Wales Bonner kolekcija koja je, u nedelji kada je lansirana, povećala potražnju za Samba patikama za neverovatnih 13.297%.
Zanimljivo je da je najpopularnija torba ove godine bila platnena tašna brenda Uniqlo, čija je cena niža od 20 dolara, što je ujedno i najjeftiniji komad na „Year in Fashion“ listi ikada.

Za modni par godine proglašeni su Rihanna i A$AP Rocky, turneju godine imala je Beyoncé dok je najbolje odevena javna ličnost bila Kylie Jenner koja je u proteklih 12 meseci imala najzapaženija pojavljivanja na revijama brojnih brendova, ali i na drugim javnim događajima.

@voguemagazine

Titula Fashion Show godine pripala je brendu Versace i njihovoj reviji u Los Anđelesu koja je održana u februaru, a na kojoj su pistom prošetale Naomi Campbell, Gigi Hadid i Kendall Jenner, dok su u prvom redu sedeli Paris Hilton, Anne Hathaway, Miley Cyrus i Elton John. Odluka Donatele Versace da kolekciju jesen/zima 2023 predstavi u Holivudu smatra se velikim riziokom koji se na kraju isplatio.

@jacquemus

Kada smo kod rizika, isti je preuzeo i Simon Jacquemus koji je iskoristio čari vizuelne stvarnosti i uz pomoć digitalnih alata ispričao jedinstvenu modnu priču kroz niz neobičnih objava na Instagramu. Setimo se samo ogromnih La Bambino torbica koje „idu“ ulicama Pariza ili baletanki koje plove poput čamaca. Njegova kampanja smatra se najinventivnijom u godini koju ispraćamo, a donela mu je porast potražnje za La Bambino torbice od 30%, a za baletanke od 49%.
Kompletnu „Year in Fashion“ listu možete videti ovde.

Tekst: INJournal magazin
Naslovni video: @miumiu
Foto i video: Instagram

Podeli

Scroll to Top