Modni događaji po kojima ćemo pamtiti 2021. godinu

Kerolin Mer je u knjizi Psihologija mode napisala: U nekim slučajevima modne promene prethode političkim, a u drugim ih prate. Dešavanja u proteklih 12 meseci po ko zna koji put potvrdila su da je bila u pravu. Iza nas je još jedna neobična godina, u kojoj je modni svet egzistirao između takozvanog novog normalnog stanja i želje za povratkom na staro. Najvažniji modni događaji ponovo su održani, posle kraće pauze Njujork, London, Milano i Pariz ugostili su modnu elitu, a kreativni direktori najvećih kuća još jednom su se potrudili da prevaziđu sebe. U skladu sa tim, i mi smo ponovo počeli da pratimo trendove, nakon što smo 2020. mahom proveli u longwear odeći, a u nastavku se prisećamo svih onih modnih momenata po kojima ćemo pamtiti 2021. godinu.

UZBUDLJIVE SARADNJE

@gucci

Kolaboracija koja je definitivno obeležila godinu za nama svakako je saradnja brendova Gucci i Balenciaga. Povod je bio 100. rođendan čuvenog italijanskog brenda, koji je obeležen tako što je kreativni direktor ove kuće Alessandro Michele udružio snage sa Demnom Gvasalijom. Kolekcija nazvana The Hacker Project smestila je čuvene Balenciaga komade i siluete u fantastičan Gucci svet, a sve to propraćeno je igrom sa logotipovima oba brenda. Iako je ova saradnja izazvala najviše pažnje, ne možemo da ne spomenemo i kolaboraciju između kuće Fendi i brenda SKIMS, iza koga stoji Kim Kardashian, ali i saradnju brendova Fendi i Versace, koja je od milja nazvana Fendace.

OPROŠTAJ OD VELIKANA

@virgilabloh

Kao grom iz vedra neba 28. novembra zatekla nas je vest o smrti jednog od najvećih dizajnera današnjice Virgila Abloha. Osnivač i vlasnik brenda Off-White i dizajner muške Louis Vuitton linije iznenada nas je napustio u 41. godini, a za samo 10 godina, koliko se aktivno bavio dizajnom odeće, ostavio je neizbrisiv trag. Ako ćemo ga po nečemu pamtiti, to su uzbudljive saradnje sa neočekivanim brendovima, kao što su Byredo ili IKEA, a svakako je bio i jedan od retkih dizajnera koji je savršeno dobro razumeo generaciju Z.
Prošle godine napustio nas je još jedan modni genije. Nekadašnji kreativni direktor Lanvina Alber Elbaz preminuo je u aprilu i to samo nekoliko meseci nakon što je osnovao sopstveni brend AZ Factory.

PLUS SIZE MODELI SU UKRALI SHOW

@preciousleexoxo

Ako se prisetimo modnih kampanja iz 2021. shvatićemo da su plus size modeli dočekali svojih pet minuta. Versace je angažovao Precious Lee, Chloé – Palomu Elsesser, Tess McMillan se pojavila u reklami za Gaultier, a Jill Kortleve je sarađivala sa Chanelom i Valentinom. Sve one dokaz su da više ne morate da budete mršavi da biste imali unosne ugovore u svetu modelinga, ali i da unosni ugovori zahtevaju da imate veliki broj pratilaca na društvenim mrežama.

ODRŽIVOST U MODNOM SVETU

@connerives

Protekla godina pokazala je svu besmislenost takozvane održive mode. Ne, vaše farmerke nisu održive samo zato što su napravljene od plastike a ne od pamuka, i ne vaša bunda nije održiva zato što nije napravljena od krzna. I dok se neki brendovi peru, drugi preuzimaju konkretne korake. Tako je došlo do uspona upcycling mode, čija je zvezda Conner Ives doživeo veliki uspeh u prethodnih 12 meseci. Veteran brenda Fenty nedavno je predstavio sopstvene kreacije napravljene su od već upotrebljenih tkanina. Slične korake preduzeli su i Batsheva, Emily Bode i Chopova Lowena, ali i veliki Proenza Schouler i Alexander McQueen.

TRANSPARENTNO JE NAJPOŽELJNIJA REČ

@nensidojaka

Kada govorimo o mladim dizajnerika godina iza nas definitivno je bila presudna za talentovanu Albanku Nensi Dojaku, koja je osvojila LVMH nagradu. Najprestižnije priznanje koje jedan mladi dizajner može da dobije otišlo je u ruke devojke čije su transparentne kreacije osvojile modni svet, a odluka žirija, u kom su bile i Stella McCartney i Maria Grazia Chiuri, jasno nam je pokazala da će transparentnost postati najpoželjnija estetika u svetu mode. To dokazuju i modeli drugih nezavisnih brendova, kao što su Rui i Isa Boulder, ali i nekih čuvenih kuća, poput Saint Laurenta.

ODLZAK SA INSTAGRAMA

@newbottega

Ne tako mali broj brendova odlučio je da ugasi svoje profile na Instagramu. Početkom godine to je prvi učinio Bottega Veneta, a potom i mnogi drugi, od Balenciage do kineskog izdanja magazina Vogue. Potez koji je privukao pažnju svakako je isplatio većim igračima, a vidćemo da li će se ovaj trend nastaviti i u 2022.

NOVO POGLAVLJE BOTTEGA VENETE

@instyleturkye

U novembru nas je šokirala vest da Daniel Lee napušta mesto kreativnog direktora kuće Bottega Veneta na čijem je čelu bio pune tri godine. Iako je britanski dizajner bukvalno rečeno preporodio italijanski brend i lansirao niz aksesoara koji su postali deo kolekcija svake modne insajderke koja drži do sebe, očigledno je došlo do razlaza o kome ni jedna ni druga strana ne žele da govore. Nakon što je Daniel otišao, korporacija Kering odlučila je da ne zapošljava novog dizajnera, već izabere nekoga iz postojećeg tima i tako je Matthieu Blazy postao novi kreativni direktor.

POVRATAK CARRIE BRADSHAW

@sarahjessicaparker

Od trenutka kada je objavljena prva epizoda, serija I tek tako… postala je novi leksikon stila za odrasle i nepresušan izvor inspiracije za zaposlene žene koje ne žele da svoj stil svedu na klasične poslovne uniforme. I baš kao što je nekada Seks i grad razbio niz predrasuda o ženama u tridesetim godinama, novo poglavlje ove serije razbija predrasude o ženama u pedesetim. One su sada kul, zgodne i imaju neverovatan stil.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @gucci
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top