Ovaj kontroverzni print trenutno je najbrže rastući modni trend

Printovi voća i povrća osvojili su modni svet ovog leta

Sa dolaskom leta stižu i razigrani modni trendovi sa društvenih mreža, koji nam prvo privlače pažnju, a potom osvajaju garderobere. Poslednji u nizu mikro trendova koji je osvojio modne influenserke jesu printovi i aplikacije voća i povrća na odeći koje sve češće gledamo na Instagramu i TikToku. Iako vladavinu ovih šarmantnih šara niko nije predvideo na samom početku sezone, one su zapravo logičan nastavak prošlogodišnje opsesije tomato girl estetikom. S druge strane, ovakvom scenariju doprineo je i američki brend Lisa Says Gah, čije su komadi sa motivima hrane postali viralni.

Zašto volimo printove sa voćem i povrćem?

Svi znamo da je zdravo jesti voće i povrće, međutim, postoji nešto magično i u garderobi sa motivima hrane. Za početak, u pitanju su zabavni dezeni koji unose dozu zabave u naše odevne kombinacije, a tokom najtoplijeg doba godine upravo to i želimo. Pored toga, aplikacije voća i povrća mnogo su neočekivaniji izbor od cvetova ili pruga i nose svoju poruku.

Banane su pomalo pop-art jer je njihov veliki fan ipak bio Andy Warhol, a s obzirom na to da je njihova žuta boja prilično smela, jasno je da imaju ekstrovertnu notu. Jagode su klasik koji „zove na zabavu“, baš kao i ananas, dok su trešnje pomalo seksi. S druge strane, nar simbolizuje sreću u mnogim delovima sveta, pa mnogi print sa ovim voćem smatraju svojevrsnom amajlijom.

Nešto elegantniji vajb ima citrusno voće koje simbolizuje Amalfi obalu i estetiku italijanske rivijere.

Aplikacije povrća uglavnom su još neočekivanije pa printove artičoka, paradajza ili patridžana za sada viđamo nešto ređe od pomenutih voćkica.

Istorija food printova

Aplikacije voća i povrća na odeći zapravo imaju ozbiljan modni pedigre, a u poslednjih 20 godina najviše su ih popularizovali Kate Moss i Phoebe Philo. Naime, početkom milenijuma čuvena stilistkinja Bay Garnett kupila je majicu sa printom banane u second hand shopu i obukla ovaj komad Kate Moss kada je pred objektivom Juergena Tellera pozirala za Vogue. Stajling sa tom majicom ostavio je toliko veliki utisak na Phoebe Philo, koja je u to vreme bila kreativna direktorka brenda Chloé, da je u kolekciji za proleće/leto 2004 lansirala gotovo identičnu majicu. Ovaj komad kasnije su nosile mnoge pop ikone iz tog perioda, među kojima je bila i Lily Allen.

Printovi voća već dugo su i jedan od zaštitnih znakova letnjih kolekcija brenda Dolce&Gabbana koji već decenijama dočaravaju italijanski dolce far niente motivima sočnih limuna, smokvi ili patlidžana. S druge strane, aplikacije rotkvice viđali smo u JW Andersonovim kolekcijama, a Vivienne Westwood je volela breskve.

Kao što smo već rekli, ove sezone najpopularnije komade sa motivima voća i povrća ima nezavisni američki brend Lisa Says Gah, ali su sporadično prisutni i u kolekcijama pojedinih high street i dizajnerskih brendova.
Ukoliko želite da isprobate trend, u nastavku vam donosimo predloge za kupovinu.

INJoournal izbor

ALÉMAIS,
mytheresa.com
ALÉMAIS,
mytheresa.com
AGUA BY AGUA BENDITA,
mytheresa.com
DOLCE&GABBANA,
mytheresa.com
AMIR SLAMA,
farfetch.com

Tekst: Ivana Nikolić
Naslovna fotografija: @lara_bsmnn, @djerfavenue
Foto: Instagram, Promo

Podeli

Scroll to Top