Šta je slow living i kako možemo da praktikujemo ovaj koncept

Savremen način života stavlja pred nas brojne izazove. Pod uticajem medija i društvenih mreža svi težimo ka tome da savršeno izgledamo, da imamo uspešnu karijeru, skladnu vezu, vaspitanu decu, da budemo dobri prijatelji, da kupujemo trendi garderobu ili da budemo viđeni na aktuelnim gradskim mestima. I mada nema ničeg loše u tome da težimo ka savršenstvu, ovakvi zahtevi uglavnom su doveli do toga da se sve veći broj ljudi suočava sa stanjima kao što su anksioznost i depresija upravo zato što ne mogu da dostignu visoko postavljene standarde. U skladu sa tim, poslednjih godina sve je popularniji slow living koncept koji nam, kako mu samo ime kaže, poručuje da usporimo i da umesto da konstantno jurimo za nedostižnim savršenstvom pogledamo malo unutar sebe i razaznamo šta nam zaista donosi sreću.
S obzirom na to da je decembar tradicionalno mesec kada svi imamo najviše posla i kada smo pod konstantnim stresom, možda bi bila pametna ideja da u jednoj od novogodišnjih odluka upišete upravo praktikovanje slow living metode. Ako ne znate odakle da počnete, tu smo da vam pomognemo.

Šta je slow living?

Slow living koncept poslednjih godina postao je popularan pre svega zahvaljujući TikToku, ali je on zapravo bio suštinska komponenta mnogih kultura. Njegovoj popularnosti doprineo je i lockdown za vreme pandemije koji je mnoge ljude primorao da uspore i preispitaju svoje prioritete, dajući im uvid u prednosti života bez konstantne gužve i stresa.
Pa šta zapravo slow living podrazumeva? Pre svega, ova metoda zagovara svesniji pristup životu tako da cenimo svaki trenutak i da postavimo prioritete. To znači da umesto svakodnevnog prenatrpanog rasporeda i jurnjave za boljim poslom, većom zaradom ili ugledom u društvu, kao glavni prioritet stavimo svoju sreću. Za početak trebalo bi da zastanemo i da promislimo o tome šta nam donosi istinski mir, sreću i zadovoljstvo, a potom i da usmerimo svoju enegiju na te stvari.
Glavni preduslov za to jeste da se, koliko god je to moguće, oslobodimo od stresa. S tim u vezi, potrebno je da počnemo svesnije da gledamo na život, da osvestimo svaki trenutak i blagoslove na kojima smo zahvalni, ali i da se ponovo povežemo sa sobom i svojom svrhom. Kada na ovakav način pristupimo životu imaćemo niz mentalnih i fizičkih benefita, uključujući kvalitetniji san, bolje varenje, bolje raspoloženje, manju napetost u mišićima, manje anksioznosti i niži krvni pritisak. Rečju, duhovno blagostanje.

Koraci koje bi trebalo da preduzmemo

OSVESTITE ŠTO VIŠE TRENUTAKA U DANU
Slow living ne podrazumeva da odustanemo od svog posla ili navika, ali isto tako ne smemo da dozvolimo da nam dani prolaze samo u ispunjavanju obaveza sa to do liste već da bi svakodnevno trebalo da odvojimo vreme koje ćemo iskoristiti za aktivnosti kao što su meditacija, vežbe istezanja ili šetnja u prirodi. Odvajanjem vremena tokom kojeg ćemo se fokusirati na sebe pomaže nam da se oslobodimo stresa i da umirimo svoj um.

POSVETITE SE ISHRANI
Znamo da je u današnje vreme teško odoleti praktičnim fast food obrocima ili ručanju u restoranu, ali za početak pripremite sebi makar jedan zdrav obrok svakog drugog dana. Kupite sveže naminice, po mogućstvu organskog porekla, kao što su riba, meso, povrće i žitarice celog zrna i pripremite obrok. Osim što se na ovaj način vaš organizam oslobađa od toksina, imaćete lep osećaj jer ste uradili nešto dobro za sebe i svoje zdravlje.

ORGANIZUJTE SVOJE VREME
Ovo je jedan od ključnih elemenata slow livinga, ako ne i najvažniji. Naime, da biste imali napredak prvo morate da osvestite kako trošite svoje vreme i energiju. Verujemo da mnogi od vas često ne mogu da nađu vreme za ono što bi ih istinski usrećilo, ali sa druge strane troše energiju na besmislene stvari koje ih samo iscrpljuju a ne donese im radost. Najefikasniji način da uklonite takozvane jedače vremena jeste da nedelju dana zapisujete sve stvari koje radite u danu. Nakon toga napravite analizu i odvojite bitno od nebitnog. Kada posložite prioritete i prestanete da trošite vreme na nebitne stvari, odjednom ćete imati sasvim dovoljno vremena za ono što vas raduje. Na primer, možda ćete shvatiti da provodite previše vremena na društvenim mrežama, da uveče umesto da odete u krevet i odmorite se, bindžujete seriju ili da poklanjate previše pažnje ljudima koji to ne zaslužuju. Prednost zapisivanja svih radnji koje radite tokom dana na najbolji način će vam pružiti uvid u to koji delovi vašeg života dobro funkcionišu, a gde biste trebalo da napravite promene.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: Peexels, @wishwishwish
Foto: ˇPeexels, Instagram

Podeli

Scroll to Top