Sve što treba da znate o intuitivnoj ishrani

Intuitivna ishrana jedan je od najpopularnijih well-being termina poslednjih godina, a predstavlja filozofiju koja odbacuje tradicionalno držanje dijete i preporučuje da slušate znake koje vam šalje organizam da biste odlučivali šta, kad i koliko da jedete. Cilj ovog pristupa ishrani nije mršavljenje već ukupno mentalno i fizičko zdravlje.
Početak intuitivne ishrane vezuje se za Evelyn Tribole i Elyse Resch, dijetetičarke koje su uvele ovaj stil života 90-tih godina prošlog veka. Ova filozofija odbacuje tradicionalne dijete za mršavljenje koje zastupaju ograničavanje i lišavanje bilo koje vrste namirnica, a podstiče vas da osetite koliko ste zaista gladni i šta i koliko bi trebalo da jedete.

@wishwishwish

10 OSNOVNIH PRINCIPA INTUITIVNE ISHRANE
Odbacite mentalitet držanja dijete.
Poštujte svoju glad.
Pomirite se hranom.
Suprotstavite se ograničenjima.
Poštujete svoju sitost.
Otkrijte faktor zadovoljstva.
Poštujte svoja osećanja bez konzumiranja hrane.
Poštujte svoje telo.
Vežbajte.
Poštujte svoje zdravlje.

INTUITIVNA ISHRANA I GUBITAK KILOGRAMA
Cilj intuitivne ishrane nije mršavljenje već svesno donošenje odluke o tome kada ćete, šta ćete i koliko jesti što dovodi do prihvatanje sopstvenog tela, poboljšanja samopouzdanja i samopoštovanja, smanjenja rizika od depresije i anksioznosti… Praćenje signala sopstvenog tela kod nekih može rezultirati gubitkom kilograma, a neke studije pokazuju da ljudi koji praktikuju intuitivnu ishranu imaju niži indeks telesne mase, nižu stopu emocionalnog prejedanja, kao i optimalan nivo holesterola.

@wishwishwish

PREDNOSTI OVOG KONCEPTA ISHRANE
Intuitivna ishrana može vam pomoći da ponovno steknete poverenje u sopstvene navike u ishrani i oslobodite se misli o dijeti. Svrha ovog koncepta ishrane je da vam pomogne da se osećate dobro u vezi sa onim što trenutno radite, a može vam pomoći da smršate ako otkrijete da jedete iz nekih razloga koji nisu vezani za to koliko ste zapravo gladni ili siti, tačnije da se oslobodite od takozvanog emocionalnog prejedanja. Kada uklonite snažne okidače u svakodnevnom životu koji hrani daju na značaju, imaćete mnogo bolji uvid u to kako se zaista osećate u datom trenutku i zašto i kada želite da jedete.

@wishwishwish

KAKO POČETI SA INTUITIVNOM ISHRANOM?
Za početak, prestanite da sudite o hrani kao dobroj ili lošoj. Ako pridajete veliku važnost hrani koju jedete i, na kraju krajeva, tome kako se osećate, to znači da hrani dajete preveliku moć. Vreme je da zaboravite na dobre ili loše vrste namirnica i u potpunosti se oslobodite koncepta varanja. Vi jedete obroke koji čine vašu dnevnu ishranu – nijedna pojedinačna namirnicane može da poboljša ili pogorša vaše zdravlje.
Jedite redovno. Pojedite obrok sa proteinima, vlaknima i mastima na svaka tri do četiri sata. Većina nas ne jedete dovoljno pre podne, zato razmislite o dodavanju još jednog jajeta, kašike putera od koštunjavog voća ili parčeta sira za doručak da biste se zaista zasitili i imali dovoljno energije.
Budite dovoljno hidrirani. Vaše potrebe mogu da variraju, ali žene bi generalno trebalo da piju oko devet čaša vode dnevno.
Spavajte dovoljno. Sedam ili osam sati noćnog sna stvarno može da utiče na nivo vaše energije (a time i gladi).
Zaboravite na ograničenja: Ako dijete za mršavljenje imaju doživotan efekat, zašto se još uvek nije pokazalo da je to tačno? Bolji način razmišljanja je pomiriti se hranom. Ponekad ćete poželeti da izbegnete određenu vrstu hrane, kao što je veliki čizburger pre nego što sednete na tobogan, zato razmislite o odabiru namirnica koje jedete na osnovu toga kako želite da se osećate – pre, tokom i nakono obroka.

@wishwishwish

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @wishwishwish
Foto: Instagram

Podeli

Scroll to Top