Svi benefiti biciklizma zbog kojih ćete odmah poželeti da se bavite ovim sportom

Bez obzira na to da li želite da poboljšate kondiciju, zdravlje ili je to vaš ekološki izbor, vožnja bicikle može biti jedna od najboljih odluka koju ćete ikada doneti. Za početak biciklizam je jedan od najlakših načina da u svoju dnevnu rutinu uklopite neku aktivnost jer je, između ostalog, i oblik prevoza. Reč je o sportu kojim se mogu baviti ljudi svih starosnih dobi bez obzira na formu jer sami birate relaciju i brzinu kojom ćete voziti. Dodatni bonus je činjenica da se tokom vožnje aktiviraju svi mišići na telu, a ima i niz prednosti za zdravlje koje vam otkrivamo u nastavku.

POTROŠNJA KALORIJA
Jednostavna formula za mršavljenje glasi da bi svakog dana trebalo da potrošimo više kalorija nego što unesemo kroz ishranu, a sat vremena vožnje bicikla dnevno troši između 400 i 1000 kalorija, zavisno od inteziteta vožnje.

BRŽI METABOLIZAM
Sportski psiholozi su otkrili da metabolizam – efikasnost organizma da sagoreva kalorije i masti – ne samo da je ubrzan tokom vožnje nego i nekoliko sati nakon nje. Jedna nedavna studija pokazala je da biciklisti koji preferiraju bržu vožnju sagorevaju tri i po puta više masti od onih koji voze konstantnim ali sporim tempom.
Pored toga, biciklizam podtiče i rad creva. Naime, fizička aktivnost utiče da se smanji vreme potrebno za varenje hrane, ograničava količinu vode koja se apsorbuje nazad u vaše telo, što utiče na mekšu stolicu. Aerobno vežbanje ubrzava i disanje i rad srca, što stimuliše kontrakciju crevnih mišića te sprečava nadutost.

IZGRADNJA MIŠIĆA
Element otpora u biciklizmu znači ne samo da vožnjom sagorevate kalorije nego i da gradite mišiće, a svi znamo da su mišići najveći potrošači kalorija, pa ljudi sa većim postotkom mišića sagorevaju više kalorija čak i kada su u sedećem položaju.

BOLJE MENTALNO ZDRAVLJE
Nauka je odavno dokazala da ruku pod ruku sa fizički aktivnim životom ide i dobar osećaj postignuća. Kako biciklizam kombinuje fizičku aktivnost sa uživanjem na otvorenom, njegove prednosti su još i veće. Ljudi koji su godinama patili od depresije kažu da im je upravo vožnja bicikla na svežem vazduhu u prirodi pomogla u borbi sa njihovim stanjem. Osim toga, solo vožnje su vreme koje možete iskoristiti za procesuiranje eventualnih briga i problema, a možete se voziti i sa drugim ljudima i tako širiti svoj društveni krug.

PODSTIČE RAD MOZGA
Istraživanja sa Ilinois Univerziteta otkrivaju da postoji bliska veza između kardio-respiratornih vežbi i boljih rezultata na mentalnim testovima. Naime, biciklizam pomaže stvaranje novih moždanih ćelija u hipotalamusu – regionu koji je odgovoran za memoriju, koji propada nakon tridesete godine.

JAČA IMUNITET
Znamo da redovna fizička aktivnost ima niz prednosti za zdravlje, a jedna od njih je i jačanje imunološkog sistema. Naime, umereno vežbanje čini imune ćelije još aktivnijim pa su one spremne da se bore protiv infekcije. Mnoge studije su pokazale da 3-5 aerobnih treninga nedeljno (grupa u koju spada i biciklizam) smanjuju rizik od prehlada i drugih sezonskih bolesti za oko 40%.  

SMANJUJE RIZIK OD KARDIOVASKULARNIH BOLESTI
Strunjaci sa Univerziteta u Glasgovu sproveli su studiju na više od 260 hiljada ljudi tokom pet godina koja je pokazala da već i odlazak biciklom na posao može smanjiti rizik od razvoja srčanih bolesti za pola. Kada bi ljudi bili dovoljno fizički aktivni, svake godine bi se izbeglo oko 10.000 fatalnih srčanih udara.

SMANJUJE RIZIK OD RAKA
Postoji mnogo dokaza koji svedoče o tome da je svaka vežba korisna u suzbijanju kancera, ali su neke studije pokazale da je biciklizam posebno dobar za održavanje ćelija u dobrom stanju. Jedna dugoročna studija, koja je sprovedena u Finskoj, svedoči o tome da muškarci koji su umereno vežbali, najmanje 30 minuta dnevno, imaju upola manje šanse da obole od raka od onih koji nisu fizički aktivni. A koji vid aktivnosti su naveli? Okretanje pedala do posla. Druge studije su pokazale da žene koje često voze bicikl smanjuju rizik od kancera dojke za 34%.

BOLJI SAN
Stanford Univerzitet je sproveo istraživanje u kojem su ljudi koji pate od nesanice vozili bajs 20-30 minuta svaki drugi dan. Rezultat? Vreme potrebno insomničaru da zaspi smanjeno je za pola a vreme spavanja produženo za skoro sat vremena.

VOŽNJA BICIKLA PODMLAĐUJE KOŽU
Još jedno istraživanje sa Stanford Univerziteta pokazalo je da bicilizam umanji znake starenja kože. Naime, vežbe ubrzavaju cirkulaciju što uzrokuje efikasnije dopremanje kiseonika i hranljivih materija do ćelija kože, kao i izbacivanje štetnih toksina. Vežbanje takođe pomaže telu u proizvodnji kolagena, smanjuje pojavu bora i ubrzava isceljenje. Ipak, ne zaboravite da nanesete SPF proizvode pre vožnje.

PRODUŽAVA ŽIVOTNI VEK
Kraljevski univerzitet u Londonu uporedio je preko 2.400 identičnih blizanaca i pronašao da su oni koji voze bicikl 45 minuta nedeljno devet godina biološki mlađi, bez obzira na druge uticaje kao što su indeks telesne mase i pušenje. Razlog tome je činjenica da se ćelije mnogo brže regenerišu kod osoba koje redovno vežbaju, pa je kod njih znatno manji rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, raka, visokog krvnog pritiska i gojaznosti.

ČUVA PLANETU
Matematika je jasna – 20 bicikli mogu da se parkiraju na istom prostoru kao jedan automobil. Svega 5% materijala koji se utroši za proizvodnju automobila dovoljno je da se napravi jedna bicikla, a bajs proizvodi nula posto zagađenja.

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: Instagram (@hannastefansson)

Podeli

Scroll to Top