04.12.2021

Svi benefiti trčanja zbog kojih ćete već danas poželeti da se pokrenete

Oni koji redovno trče potvrdiće vam da ne postoji lepši osećaj od onog kada istrče zacrtanu rutu. Za njih je to mnogo više od obične fizičke aktivnosti. To je stil života. I zaista, trčanje nije samo aktivnost koja vam pomaže da zategnete mišiće ili postignete bolju kondiciju već ćete osetiti i niz drugih benefita. Ono jača celo telo, mišiće trupa, pomaže da se oslobodite stresa i konstantno vas motiviše da budete bolji. Ali koji su sve benefiti trčanja, otkrivamo vam u nastavku.

JAČA SRCE I PLUĆA
Svakodnevno trčanje može sniziti krvni pritisak i nivo holesterola, a obe promene koriste vašem srcu. Uz to, trčanje obezbeđuje zdrav protok krvi, ali i poboljšava funkciju pluća. Nakon nekoliko nedelja svakodnevnog trčanja pluća počinju efikasnije da oslobađaju telo od ugljen-dioksida i dovode više kiseonika u mišiće.

POBOLJŠAVA IMUNITET
Fizička aktivnost generalno jača imuni sistem. Trčanje poboljšava otpornost organizma da se izbori s upalama i oboljenjima i umanjuje rizik od respiratornih infekcija.

@littlemissfearlessblog

KVALITETAN SAN
Znamo da bilo kakav vid aktivnosti poboljšava kvalitet sna, a mnoge studije pokazale su da kardio treninzi, među kojima je i trčanje, najviše utiču na poboljšanje sna.

PRODUŽAVA ŽIVOT
Brojna istraživanja pokazala su da trčanje produžava životni vek, a osobe koje trče imaju čak do 30% manju šansu od prevremene smrti. To je i logično ako imamo u vidu da ova aktivnost smanjuje nivo lošeg holesterola, podržava normalan nivo šećera u krvi, jača kosti i reguliše hormone.

UTIČE NA KONGITIVNE FUNKCIJE
Već smo naglasili da trčanje poboljšava unos kiseonika u naše telo, pa se samim tim popravlja i protok krvi do mozga. To dovodi do bolje koncentracije, fokusa i umanjenja rizika od Alchajmerove bolesti.

@littlemissfearlessblog

JAČA MIŠIĆE
Trčanje zahteva učestvovanje celog donjeg dela tela, pa svi mišići od njega imaju koristi. Međutim, trčanje izlaže mišiće stresu, pa zdravstveni stručnjaci preporučuju da ne preterujete i ne trčite više od tri do četiri puta nedeljno kako biste telu obezbedili vreme za odmor.

POPRAVLJA RASPOLOŽENJE
Poput ostalih fizičkih aktivnosti, trčanje oslobađa endorfin koji stvara osećaj sreće i smanjuje stres zbog čega ima antidepresivno dejstvo.

UTIČE NA SAMOPOUZDANJE
Oslobađanje endorfina dovodi i do toga da postajete zadovoljniji sobom, imate više motivacije i osećate se dobro u svom telu.

@littlemissfearlessblog

Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @littlemissfearlessblog
Foto: Instagram

Poslednje vesti
Ne propustite