U Italijanskom institutu za kulturu otvorena je izložba „Woven Memory“ koju ne bi trebalo da propustite

U Italijanskom institutu za kulturu prošlog petka svečano je otvorena izložba umetnika Vitorija Bijankija, koja nosi simboličan naziv Woven Memory. Umetnik neobičnog opusa, koji koristi tkanine za realizaciju svojih dela, ovom postavkom na svojevrstan način slavi lepotu italijanskog lampasa – tradicionalnih tkanina koje evociraju artefakte iz istorije lokalnog zanatstva. U društvu umetnika i kustosa ove izložbe, Nataše Radojević i Domenika de Kirikoja, posetioci su na otvaranju imali prilikuda vide zbilja zanimljive radove iz novog opusa ovog multikulturalnog umetnika.

Enzo Spirito, Nataša Radojević, Vitorio Bijanki i Franceska Calamaro 
Nataša Radojević i Nenad Okanović

Među prisutnima na otvaranju bili su prisitni glumci Vjera Mujović i Nenad Okanović, arhitektinja Ksenija Đorđević, umetnik Vuk Vidor i mnoge druge ličnosti iz kulturnog života našeg grada.
Izložba Woven Memory nastala je u saradnji sa galerijom Drina i u partnerstvu izložbe je i Apartment by KDA, a biće otvorena do 17. jula.

Nataša Radojević, Ivana Bašić, Marialuisa Pasto, Vitorio Bijanki 

Biografija Vitorija Bijankija
Nakon diplomiranja farmacije u Parmi (Italija), preselio se u Milano gde je započeo rad sa različitim umetničkim medijima, posebno zvukom. Godine 2014. bio je finalista za nagradu Fondacije Henraux Prize, a 2019. pohađao je kurs u Fondaciji Antonio Ratti pod nazivom „Istorija i tekstilne tradicije između Azije i Evrope od 7. do 17. veka“, koji je vodila kustoskinja Kjara Bus. Izabran je za VIP umetničku rezidenciju u Milanu i pozvan da učestvuje na izložbi Panorama #03 u Galeriji Fran Reus u Palma de Majorci. Njegovi radovi su predstavljeni u magazinu Hystery #14, koji je prikazan tokom Art Basela u Majamiju u decembru 2019. Godine 2022. pozvan je od strane StudiForArtPlatform iz Stokholma da učestvuje na sajmu umetnosti Bienvenue u Parizu. Takođe je bio treći dobitnik Prisma Art Prize 2022, osvojivši nagrade ArtRights i Artuu, kao i učešće na izložbi u Contemporary Cluster-u (Palazzo Brancaccio, Rim, 2023). Neki od njegovih odabranih izložbi su Vetrina (2018) u BPM banci, Pietrasanta (kustos Enriko Matei), TRIALOGUE – Delicate Strenght  u Galeriji Biesenbach u Kelnu (2023), i Woven Memory u Italijanskom institutu za kulturu u Beogradu.

Tekst: INJournal magazin
Foto: Promo

Podeli

Scroll to Top