Svaka nova sezona donosi mnogo novih trendova i it komada koje upisujemo na liste želja (bilo da su one stvarne ili zamišljene), a ono što se uvek nalazi na vrhu te liste jeste bar jedna dizajnerska torba. To je i potpuno logično ako imamo u vidu da je ljubav žena prema torbama jedinstvena i neraskidiva, ali i da je kupovina dizajnerskog modela modna investicija koja se na kraju uvek isplati. Međutim, za razliku od drugih komada i aksesoara čiji su najnoviji modeli uvek i najpopularniji, kada je reč o torbama, uglavnom se mnogo više isplati kupovina proverenih klasika koji će biti podjednako aktuelni i u sezonama koje dolaze.
Tako su ovog proleća brendovi, poput Prade i Miu Miu, odradili savršene kampanje za svoje nove modele – Moon, odnosno Pocket, ali modne insajderke i dalje najradije biraju vanvremenske torbe koje odolevaju trendovima. U ovom deljenju, to su Gucci Jackie 1967, Saint Laurent Le 5 à 7 i Bottega Veneta Jodie modeli. Više o svakom od njih saznajte u nastavku.
GUCCI JACKIE 1961
Kao što joj samo ime kaže, ova hobo tašna u obliku polumeseca prvi put je lansirana 1961. godine, a legendarni status dobila je nakon što je Jackie Kennedy fotografisana kako se ovom torbom krije od paparaca. Nakon što su njene fotografije obišle svet, ovaj aksesoar stekao je neslućenu popularnost koja je trajala sve do početka 80-tih. Kasnije je model ponovo počeo da se proizvodi 1999. godine, kada je kreativni direktor brenda bio Tom Ford, a potom je i 2009. godine Frida Giannini uvrstila u prolećnu Gucci kolekciju. Novi talas ogromne popularnosti ove torbe dogodio se 2020. godine, kada je doskorašnji kreativni direktor brenda Alessandro Michelle unapredio čuveni hobo model i da mu sadašnji naziv – Jackie 1961.
Nova verzija dostupna je u tri veličine – medium, small i mini, a u okviru poslednje Gucci Love Parade kolekcije predstavljen je i najmanji model koji dolazi u paru sa zlatnim lancem na kome je čuveni GG logotip brenda. Kožna varijanta torbe proizvodi se u nekoliko različitih boja, a dostupne su i platnene verzije sa prepoznatljivim Gucci printom.
SAINT LAURENT – LE 5 À 7
Kreativni direktor brenda Anthony Vaccarello bio je inspirisan francuskim filmom Cléo from 5 to 7, pa odatle i ova lepotica nosi neobičan naziv. Le 5 à 7 prvi put je viđena na reviji u Maroku, krajem 2020. godine, kada je brend predstavio kolekciju za proleće/leto 21, a od tada do danas stekla je kultni status. Videli smo je na ramenima mnogih modnih ikona – od Kaie Gerber do Rosie Huntington-Whiteley, a modne blogerke je obožavaju.
Hobo model svojevrsno je otelotvorenje maksime manje je više, a odiše estetiom 60-tih godina. Izrađena je od teleće kože i dolazi u sedam različitih boja, a modne insajderke najviše vole crnu lakovanu verziju.
BOTTEGA VENETA – JODIE
Iako je Daniel Lee proveo svega tri godine na mestu kreativnog direktora brenda Bottega Veneta, uspeo je da lansira na desetine it komada do kojih su dolazili samo najiskusniji kupoholičari. Međutim, jedino je Jodie torba stekla status vanvremenskog klasika koji se nalazi u kolekciji svake devojke koja prati modu. Ovaj model prvi put smo videli krajem 2019. godine, u okviru predstavljanja kolekcije za proleće/leto 2020, a najveći hype nastao je 2021. kada su sve modne insajderke nosile ovu torbu u Bottega zelenoj boji. Nakon toga u prvi plan došle su druge boje, a Jodie se našao na listi modela sa čijom kupovinom ne možete da pogrešite.
Ova torba savršen je spoj istorije brenda i modernog doba, a za razliku od većine trenutno popularnijih modela, ona nije ukrašena monogramom ili bilo kojim drugim obeležjem brenda, već odiše takozvanim tihim luksuzom. Dostupna je u tri različite veličine i u 10-ak boja, a trenutno je najpopularnija mini verzija.
Tekst: INJournal magazin
Naslovna fotografija: @leoniehanne, @veronicaferraro, @funnyekstrand
Foto: Instagram, Promo